طرح ملی «فهما» پنجره ای باز برای همه نقاط کشور است

پیرسبزی طرح ملی «فهما» را در شان کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و گفت: این طرح ملی، پنجره ای باز برای همه نقاط کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدعلی پیرسبزی» ظهر امروز (26 خرداد) در آئین تجلیل از برگزیدگان طرح ملی «فهما» در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: همه اتفاق های مهم تاریخ اسلام از مساجد آغاز شده اند و به زبان امروز کانون فرهنگی و هنری مساجد در این راستا فعالیت می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت های مساجد چون دارای قدمت هستند، به همین دلیل در جامعه دارای اثرگذاری لازم خواهند بود.

 

وی ادامه داد: فعالیت هایی که در مساجد صورت می گیرد، با توجه به نقشی که مساجد در نوع نگاه به جامعه دارند و فضای حاکم بر مساجد، می طلبد فعالیت ها با نگاه و رویکرد خانواده باشد.

 

پیرسبزی ضمن تاکید بر اینکه باید خانواده ها و جامعه را با فعالیت ها به روز کرد، یادآور شد: در ایام کرونا نقش کانون ها، مشارکت آنها با خیرین و همراهی مردم بسیار مشهود بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در یک مورد بسته های معیشتی به ارزش 150 میلیون تهیه و توزیع شد.

 

وی از تولید و توزیع 6 هزار ماسک قابل شستشو توسط کانون ها سخن به میان اورد و گفت: در مناسبت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی نقش کانون ها مشخص است و توقعی هم ندارند.

 

پیرسبزی طرح ملی «فهما» را حرکتی در شان کانون ها دانست و یاداور شد: در بیشتر اتفاق های هنری کشور همچنین طرحی ما نداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون های فرهنگی و هنری در مساجد با استفاده از ظرفیت «فهما» می تواند علاوه بر معرفی خود، با فعالیت سایر کانون های مساجد کشور آشنایی پیدا کند.

کد خبر 939252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha