منتظر اعلام رسمی عربستان در خصوص وضعیت حج ۹۹ هستیم

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه وزارت حج عربستان در خصوص برگزاری و یا عدم برگزاری حج ۹۹ رسماً مطلبی اعلام نکرده است؛ گفت: کنگره جهانی حج امسال تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفته است.

محمود عرب نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به اینکه وزارت حج عربستان تا امروز(۲۶ خرداد) در خصوص برگزاری و یا عدم برگزاری حج ۹۹ رسماً مطلبی اعلام نکرده است؛ گفت: کنگره جهانی حج امسال تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفته و تا قطعی شدن مسئله باید صبر کرد.

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه طبق اعلام قبلی قرار بود اعزام کاروان های حج کشور از(۶ تیر) و استان از اواسط تیرماه آغاز شود؛ افزود: اما اعزام ها هنوز قطعی نیست و منتظر اعلام وزارت حج عربستان هستیم.

 

 

وی ادامه داد: نام نویسی از دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا پایان آذرماه سال ۸۶ در استان کرمان انجام و هم اکنون ۲۰ کاروان به ظرفیت تقریبی سه هزار نفر آماده اعزام است.

 

 

عرب نژاد اظهار داشت: آمادگی برای اعزام زائر از ایران وجود دارد اما بسته به تصمیم سازمان بهداشت جهانی و وزارت حج عربستان است.

 

 

وی در خصوص برگزاری و یا عدم برگزاری مراسم اربعین هم با بیان اینکه در این باره نیز منتظر دستورالعمل هستیم گرچه یک جلسه ستاداستانی را در کرمان تشکیل داده؛ افزود: همه چیز بستگی به وضعیت بیماری کرونا دارد اما امیدواریم به عنایت خود امام حسین علیه السلام برگزار شود.

کد خبر 939253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha