عملیات نهال کاری در ۸ هزار هکتار خراسان جنوبی انجام شد

آخوندی گفت: در راستای مقابله با بیابانزایی در خراسان جنوبی، عملیات نهالکاری در ۸ هزار هکتار از اراضی با مشارکت دولت، پیمانکاران و مردم انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«علیرضا آخوندی» ظهر امروز(26 خرداد) در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مقابله با بیانزایی، اظهار کرد: بحث بیابان، بیابان زدایی و مقابله با بیابانزایی تکالیفی است که به صورت بین المللی، کشوری، و استانی بر گردن منابع طبیعی است.

 

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: اعتبارات حوزه بیابانزایی در خراسان جنوبی بی سابقه بوده است و در این خصوص اقدامات شایسته ای انجام شده است.

 

آخوندی افزود: پروژه ترسیب کربن موفقیت های خوبی داشته و تاکنون بیش از هزار نفر از کشورهای مختلف و از داخل کشور از این پروژه بازدید داشته و امروز به عنوان یک الگوی جهانی در سطح جوامع بین المللی در سال 2017 مطرح شده است.

 

وی گفت: بیابانزدایی اثرات زیان بار باد را کاهش می دهد که در نتیجه سبب افزایش پوشش گیاهی، کاهش تبخیر و تحرک گیاهان، کاهش قدرت حرکت ذرات و ایجاد رسوب می شود.

 

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی جزو پنجمین استان های درگیر گرد و غبار و سومین استان بیابانی کشور است که باید اقدامات مقابله ای بیابانزایی در ان به صورت جدی انجام شود.

 

آخوندی گفت: تاکنون 8 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان خراسان جنوبی با همکاری پیمانکاران، دولت و مردم عملیات نهال کاری انجام شده است.

 

 

کد خبر 939322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha