تعیین ۲۰ پروژه اولویت دار عمرانی در شهر شیراز

قائدی گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز، ۲۰ پروژه مهم عمرانی را به عنوان پروژه های اولویت دار سال ۹۹ مشخص کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نواب قائدی»، امروز (دوشنبه 26 خرداد) در یکصد و سی و هفتمین جلسه صحن علنی شورا با تسلیت سالروز شهادت امام «جعفر صادق(ع)» گفت: برای عبور از شرایط اقتصادی دشوار ناشی از شیوع کرونا و تحریم های اقتصادی به همدلی مسئولان و مردم نیاز داریم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز افزود: نوسان نرخ ارز و قیمت های بازار باعث افزایش هزینه های عمرانی و جاری شهرداری شیراز شده است و این در حالیست که منابع درآمدی همچون اخذ عوارض ساختمانی، افزایشی متناسب با نرخ رشد هزینه ها نداشته است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب تامین هزینه های نگهداری و توسعه شهری نسبت به سال های قبل،  سخت تر شده است و توسعه عادلانه زیرساخت های شهری، نیازمند بررسی بیشتر و نیازسنجی اصولی و تعیین اولویت اجرایی است.

قائدی تصریح کرد: محدودیت های شهرداری در پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران باعث کاهش تمایل پیمانکاران برای شرکت در مناقصه ها شده و موجب شده تا انتخاب پیمانکار برای پروژه ها با برگزاری چندین مناقصه و ماه ها به طول انجامد و زمان و انرژی شهرداری را بگیرد.

وی ادامه داد: شیوع کرونا، وضعیت درآمدی شهرداری شیراز را تحت تاثیر قرار داده و ضرورت تعیین پروژه های مهم برای تخصیص بودجه را ایجاد کرده است.

قائدی اضافه کرد: کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا، 20 پروژه مهم عمرانی را به عنوان پروژه های اولویت دار سال 99 مشخص کرد که با اولویت توسعه شهر و توجه به نیازهای شهر و شهروندان تعیین شده اند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: پروژه هایی چون احداث کنار گذر و زیرگذر «نیایش»، اصلاح هندسی میدان «مطهری»، تقاطع «رحمت -احمدبن موسی(ع)»، تعریض پل «سلمان فارسی»، احداث زیرگذرهای ساحلی، چپگرد «صدرا» و ... است.

وی از کلنگ زنی خط سه مترو و توسعه غربی خط یک متروی شیراز خبر داد و گفت: اجرای پروژه تراموا در کنار توسعه مترو، محور گردشگری و زیارتی شهر شیراز را تحت پوشش قرار می دهد و  نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق اقتصادی خواهد داشت.

گفتنی است، قائدی در این جلسه از شهردار شیراز، معاونت فنی و عمرانی شهرداری، سازمان عمران، پیمانکاران بخش خصوصی  و شهرداران مناطق یازده گانه برای اجرای نهضت آسفالت و حمایت از نهضت خط کشی معابر شیراز قدردانی کرد.

کد خبر 939324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha