هشت طرح کشاورزی با اعتبار هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اجرا می شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در دور دوم سفر هیئت دولت به استان ۸ پروژه در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی این استان مصوب شد که هزار و ۱۵۰ میلیارد و ۹۹۸ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبار سال ۹۸ برای آن اختصاص یافت.

«علی بهنام فر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد با بیان اینکه اعتبار سفر ریاست جمهوری به این استان در سال گذشته ۱۱۲ درصد نسبت به مصوب آن، تحقق یافت، افزود: این اعتبار هزینه شده در حالی است که برای سال گذشته هزار و ۳۰ میلیارد ریال مصوب شده بود اما بیش از آن اختصاص یافت.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، توسعه روش های نوین آبیاری را یکی از این پروژه ها دانست و افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست  جمهوری، ۲۷۰ میلیارد ریال برای اجرای آبیاری نوین در سطح سه هزارو ۵۶۱ هکتار مصوب شد که تاکنون این طرح حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی تصریح کرد: ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیز برای بازسازی و نوسازی قنوات اختصاص یافت و در این طرح بازسازی و نوسازی ۱۸ کیلومتر از قنوات در نظر گرفته شده بود.

 

بهنام فر بیان کرد: ۲۵ میلیارد ریال نیز برای تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیبدار مصوب شده بود که در این زمینه نیز میزان اعتبار برای ۴۵۰ هکتار اختصاص یافته است.

 

وی تکمیل مجتمع های گلخانه ای و دامپروری را از دیگر پروژه‌های سفر ریاست جمهوری دانست و گفت: در این خصوص نیز ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت .

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، حدنگاری و پایش اراضی کشاورزی در سطح ۱۲ هزار هکتار را از جمله طرح‌های سفر هیئت دولت به استان اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه نیز ۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود.

 

وی به پروژه اجرای عملیات آبخیزداری در سطح ۶۴ هزار هکتار نیز اشاره کرد و افزود: برای اجرای این پروژه در حوزه منابع طبیعی استان نیز ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود.

 

بهنام فر پروژه مطالعات جامع و عملیات اجرایی ساماندهی عشایر را نیز از دیگر طرح‌ها دانست و گفت: برای اجرای این طرح عشایری نیز ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، اجرای طرح‌های کوچک تامین آب از جمله استخرها، بندهای انحرافی و ایجاد کانال ها را نیز از محل ماده ۱۰ از دیگر پروژه ها  دانست و گفت: برای این پروژه ها نیز ۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

 

بهنام فر اظهارکرد: برای سال ۹۹، هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که هم اکنون منتظر ابلاغ این میزان اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها و اجرای آنها هستیم و امیدواریم امسان نیز بیش از این میزان اختصاص یابد تا تمامی طرح‌ها ۱۰۰ درصد اجرایی شود.

 

 

کد خبر 939473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha