مؤلفه اصلی حوزه هنری مردمی بودن این نهاد فرهنگی است

قبله‌آرباطان معتقد است، هنرمندان انقلابی به صورت هدفمند و الهی پیش می‌روند و کاملا منسجم آثار خود را با تعهد، اخلاق و معنویت خلق می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ابراهیم قبله‌آرباطان، شاعر و هنرمند حوزه آفرینش‌های ادبی آذربایجان شرقی عنوان کرد: هنرمندان متعهد، با شناخت جایگاه والای خویش و به پشتوانه معارف غنی اسلامی، می‌توانند هنر را تواناترین و زیباترین وسیله هدایت مردم، به سوی عدالت‌خواهی و آزادی و خداجویی برگزینند.

وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، هنر حتما در انسان‌ها اثر می‌گذارد حتی اگر آدمی از تاثیر آن بی‌خبر باشد، پس نتیجه می‌گیریم که قبل از ورود به بحث هنر انقلاب اسلامی، خود هنر تحول داخلی در درون انسان‌ها ایجاد می کند.

این شاعر تبریزی ادامه داد: هنر از بدو تاریخ بشر وجود داشته و بر اساس مقتضای زمان و مکان اجتماع زبان‌ها و نوع نگرش‌ها فرق کرده، اما خود هنر به صورت کاملا مجزا در هر انسانی جلوه خاصی دارد.

قبله‌آرباطان اظهار داشت: هنرمندان انقلابی به صورت هدفمند و الهی پیش می‌روند و کاملا منسجم آثار خود را با تعهد، اخلاق و معنویت خلق می‌کنند.

وی افزود: هنر بعد از انقلاب اسلامی هنری مقدس است که بر اساس آن هر هنرمند دارای ارزش معنوی بسیار بالایی است.

وی اظهار کرد: انسان به خاطر ذات خویش و اهداف آفرینش دارای رشد و تکامل است، لذا در این بین و در زمان‌های مختلف از جامعه تاثیر می‌پذیرد.

قبله آرباطان بیان کرد: هنر انقلاب اسلامی باید کاملا مردمی باشد و تاثیرش را به صورت کاملا نرم در جامعه پیاده‌سازی کند، یعنی برخاسته از انتظارات مردمی باشد و آثار به صورت خلاقانه تهیه و تولید شود تا مردم با هنر احساس غرابت کنند.

وی همچنین ادامه داد: تمام خواسته‌ها و معیار مردم ما به صورت کاملا هنرمندانه طراحی و تنظیم شود در عین اینکه با توان، تعهد و توانایی همراه باشند.

این هنرمند افزود: این وظیفه هنرمند است زمانی که اثری ارائه می‌دهد باید آن قدر در آثارش خلاقیت را بنگجاند تا مردم به راحتی آن هنر را بپذیرند.

قبله‌آرباطان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از مؤلفه‌های جنگ نرم، مدیریت هوشمند باورها و اعتقادات است، ابراز کرد: هنرمند بسیجی باید خلاقیت‌هایی را به خرج دهد تا بتواند کاملا هدفمند خواسته‌ها و معیارهای دینی و انقلاب اسلامی را به مخاطبان ارائه دهد. من به عنوان شاعر اگر بخواهم تعهد هنری خودم را ارائه دهم باید مؤلفه‌ها را در قالب هنری آنقدر زیبا بسرایم و بنگجانم که مردم با عشق و و علاقه بتوانند از آثار استفاده کنند.

این شاعر تبریزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص عملکرد حوزه هنری استان آذربایجان شرقی توضیح داد: مؤلفه اصلی حوزه هنری ارتباط و مردمی بودنش است که هر چقدر این نهاد بتواند در شهرها مردمی باشد موفق عمل کرده است، هرچند جای کار بسیار دارد اما در سال‌های اخیر عملکرد بسزایی داشته و تولیدات بسیار خوبی را شاهد بوده است.

کد خبر 939531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha