گسترش فرهنگ ناب اسلامی در گرو تامل و تدبر در سخنان امام صادق (ع) است

بیکی گفت: گسترش فرهنگ ناب اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی، دینی و علمی در گرو تامل و تدبر در سخنان امام جعفر صادق (علیه السلام) و امام باقر (علیه السلام) است.

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امروز اگر کشور جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است و بنیانگذار و پایه گذار یک تمدن نوین اسلامی در سطح جهان شده است وامدار فرهنگ ائمه عصمت و طهارت و به ویژه امام صادق (علیه السلام) است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: گسترش فرهنگ ناب اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی، دینی و علمی در گرو تامل و تدبر در سخنان امام جعفر صادق (علیه السلام) و امام باقر (علیه السلام) است.

 

وی تصریح کرد: این دو امام بزرگوار با توجه به شرایطی که در زمان حکومت عصرشان وجود داشت، زمینه گسترش کلاس های درس و کرسی های علمی برایشان فراهم بود و بدین وسیله توانستند خدمات ارزنده ای به جهان بشریت انجام دهند.

 

بیکی ادامه داد: امروز وظیفه تمام اندیشمندان و فعلان علمی به خصوص فعالان فرهنگی است که در روایات و سخنان آن بزرگواران تفکر و تدبر کنند و مشکلات و معضلات فرهنگی و علمی را حل کنند.

 

وی اظهارداشت: یکی دیگر از وظایف فعالان فرهنگی در قبال سیره اهل بیت (علیهم السلام) این است که شخصیت و سیره این بزرگواران را به جامعه علمی جهان و به تشنگان معارف غنی اسلامی معرفی کنند تا زمینه گسترش فرهنگ اسلامی فراهم شود.

 

کد خبر 939596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha