لغو مراسم دسته روی سالروز شهادت امام صادق(ع) در گلستان

حجت الاسلام ولی نژاد از لغو مراسم دسته روی سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) برای پیشگیری از شیوع کرونا در استان گلستان خبر داد.

حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان، با اشاره به برنامه های سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) گفت: با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا مقرر شد ویژه برنامه های شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) در مساجد برگزار شود و مردم با حفظ پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اماکن مذهبی و مساجد به عزاداری بپردازند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه مساجد برای اقامه نماز فعال است بنا شد در ایام شهات امام جعفر صادق(علیه السلام) مدت زمان بیشتری فعال باشد تا مردم بتوانند در سوگ این امام همام عزاداری و سوگواری کنند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش شیوع مجدد بیماری کووید۱۹ و خروج شهرهای گلستان از وضعیت سفید کرونا، برنامه دسته روی و راهپیمایی در روز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) در استان گلستان لغو شد و هیئات مذهبی، مساجد و تشکل های دینی با مصوبه ستاد کرونا همکاری لازم را خواهند داشت.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان اینکه با توجه به لغو برنامه دسته روی شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) برای پیشگیری از کرونا برنامه های جایگزین در فضای مجازی و اماکن مذهبی و مساجد برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: با مصوبه ستاد کرونا برگزاری مراسم در شب شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) با رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن مذهبی بلامانع است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: برخی طی سال های گذشته در شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) نذر و اطعام دهی داشتند که اگر نذر مقیدی نداشته باشند، می توانند نذر خود را در قالب بسته های غذایی در مناطق آسیب پذیر توزیع کنند.

 

وی تأکید کرد: برنامه های جایگزین برای شهادت امام صادق(علیه السلام) در حال برنامه ریزی است و در قالب برنامه های مختلف اعم از برگزاری مسابقات، تلاوت قرآن کریم و غیره برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 939656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha