سد چناره در چرداول اجرایی می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای سد چناره تامین آب شرب شهرستان های سیروان، چرداول و ایلام است، گفت: با همکاری مردم سد چناره در چرداول اجرایی می شود.

«علی پوراحمد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای سد چناره تامین آب شرب شهرستان های سیروان، چرداول و ایلام است.

 

وی افزود: اجازه نخواهیم داد حقی از مردم و ساکنین روستاهای منطقه تضییع شود و به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد که متناسب با اعتبارات تخصیصی به موازات عملیات اجرایی، بحث جابجایی روستاها نیز در دستور کار قرارگیرد.

 

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: مهم ترین موضوع کسب رضایت مالکین و ساکنین روستاهای محدوده سد چناره است که که ساختمان های محل سکونت  و املاک کشاورزی آنها  توسط  دولت برای احداث سد تملک می شود.

 

پوراحمد تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و جاذبه های گردشگری این طرح و موقعیت و چشم انداز مناسب منطقه، در آینده رونق اقتصادی و اشتغال را شاهد خواهیم بود و اهالی محترم می توانند از این پتانسیل و عواید آن بهره مند شوند.

 

 

ساخت سد چناره به‌ عنوان یک پروژه ملی و تأثیرگذار در تأمین آب شرب و همچنین آبیاری اراضی دیم شهرستان چرداول در 30 کیلومتری شمال ایلام سال 1378 در دولت هشتم مطرح شد که با پیگیری نمایندگان و مسئولان وقت کار مطالعه آن آغاز و تا سال 83 به طول انجامید و به‌رغم وعده‌های داده‌شده در دولت هشتم تا یازدهم این وعده داده‌ شده تاکنون محقق نشده است و در سرنوشتی مبهم گرفتار است.

 

کد خبر 939849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha