عمل طبق سیره امام صادق(ع) سبب کاهش مشکلات اقتصادی می‌شود

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) گفت:‌ اگر مردم طبق سیره امام صادق(ع) عمل کنند می‌توانند با اتحاد و همبستگی از مشکلات اقتصادی و بی‌تدبیری برخی مسئولان عبور کنند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدباقر علم الهدی» امروز به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در قالب فضای مجازی طی سخنانی خطاب به طلاب این مدرسه علمیه گفت: طلاب مکتب امام صادق(ع) باید درباره انتظارات امام از آنها اطلاعات آگاهی داشته باشند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به یکی از افتخارات اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: اهل‌بیت(ع) همواره در گره‌گشایی از مشکلات و معضلات مردم نقش بسیار پررنگی داشتند و در کنار همنشینی با آنها در غم و اندوه مردم کنارشان بودند.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) هیچ‌گاه خود را از مردم جدا نکردند بر همین اساس همیشه جایگاه قدسی آنها استوار و محکم در قلب مردم باقی می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه از جمله مشکلات و معضلات امروز جامعه ما مساله اقتصادی و تعامل افراد با یکدیگر است، اظهار کرد: اگر مردم طبق سیره امام صادق(ع) عمل کنند می‌توانند با اتحاد و همبستگی از مشکلات اقتصادی و بی‌تدبیری برخی مسئولان عبور کنند.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) با بیان اینکه رفتار و اخلاق شیعه باید سبب عزت و آبروی اهل‌بیت(ع) باشد، ابراز کرد: برای رسیدن به این هدف باید همه ما طبق دستورات و سیره اهل‌بیت(ع) عمل کنیم.

وی با استناد به حدیثی از امام صادق(ع) درباره اهمیت صدقه دادن به فقرا، عنوان کرد: صدقه دادن به فقرا و سائل بسیار مورد توجه خداوند است و پیش از آنکه به دست سائل یا فقیر برسد خداوند ثواب آن را مقرر می‌کند، امام صادق(ع) بسیار صدقه می‌دادند که مشکلات مردم را کاهش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی افزود: امام صادق(ع) فرمودند مسکین و فقیر فرستاده خداوند هستند از گره‌گشایی مشکلات مردم ناراحت و بیمناک نشوید زیرا خداوند مال و عمر انسان صدقه‌دهنده را برکت می‌دهد.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) در پایان خاطرنشان کرد: صدقه دادن معامله و تجارت با خداوند است که در آن نه تنها هیچ ضرر و خسارتی وجود ندارد بلکه همه سود و فایده است.

کد خبر 939874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha