۳۰ مورد آتش سوزی در مزارع و مراتع قزوین به ثبت رسیده است

حبیبی گفت: ۳۰ مورد آتش سوزی در مزارع و مراتع سطح استان به ثبت رسیده که ۹۰ درصد آن بر اثر سهل انگاری و عوامل انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» بیان کرد: بررسی‌های کارشناسان نشان داده که در بیشتر این آتش سوزی‌ها، بی‌احتیاطی و سهل انگاری شهروندان و بهره‌ برداران موجب این حوادث شده و گزارشی از اقدامات عمدی وجود ندارد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: وقوع آتش‌سوزی‌ها به صورت پراکنده در تمام نقاط استان قزوین دیده می‌شود، درحال حاضر میزان آمار آتش سوزی در شهرستان بوئین زهرا بیشتر از سایر شهرستان‌ها  بوده و لازم است هشدارهای ایمنی در این مناطق به مردم افزایش یابد.

 

وی عنوان کرد: خوشبختانه امسال با افزایش نزولات آسمانی شاهد 500 میلی متر بارندگی در سطح استان بودیم که در چند سال گذشته بی ‌نظیر است.

 

حبیبی تصریح کرد: افزایش میزان بارندگی باعث شد تا رشد علف‌های هرز در مزارع و مراتع روند صعودی داشته باشد که نگهداری از این منابع طبیعی نیازمند اهتمام ویژه در رعایت اصول ایمنی است.

 

وی اظهار کرد: با گرم شدن هوا و پیش رو بودن فصل تابستان، مراتع و مزارع بستر مناسبی برای گسترش آتش سوزی است و بهره ‌برداران، کشاورزان، شهروندان و حتی مسافران و گردشگران باید دقت کنند تا از هرگونه آتش افروزی در مناطق انبوه خودداری کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین توضیح داد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان برای مقابله با هرگونه آتش سوزی در مزارع و مراتع آمادگی لازم را کسب کرده‌اند، منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، هلال احمر، نیروی انتظامی و آتش نشانی از حالا تا پایان فصل تابستان آماده‌اند تا در صورت وقوع هرگونه آتش سوزی مداخله کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی یادآور شد: اگرچه از نظر نیروی انسانی و لجستیک هوایی پیش بینی لازم صورت گرفته است، اما لازم است با آموزش و آگاهی بخشی به شهروندان و بهره‌برداران زمینه هرگونه خطای انسانی را کاهش داد.

 

کد خبر 939948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha