واگذاری انشعاب آب به بناهای غیرمجاز و فاقد سند قانونی ممنوع است

بنیادی با اشاره به اینکه اخذ هرگونه اشتراک آب پس از طی مراحل و با ارائه اسناد قانونی امکان‌پذیر است گفت: واگذاری انشعاب آب به بناهای غیرمجاز و فاقد سند قانونی ممنوع است و با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

«علیرضا بنیادی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص افزایش مصرف آب اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و آغاز فصل گرما، شاهد افزایش مصرف آب در بخش‌های مختلف شهری و روستایی شهرستان اندیمشک هستیم.

 

مدیر آب و فاضلاب منطقه اندیمشک رعایت نکات بهداشتی و برخورداری تمام شهروندان از آب سالم و بهداشتی را نیاز مهم اجتماعی و وظیفه شرعی و قانونی دانست و افزود: شهروندان باید نسبت به بهینه‌سازی مصرف آب اقدام و از اسراف آن جلوگیری کنند.

 

وی اذعان داشت: منابع آبی کشور محدود است و در صورت عدم رعایت و توجه شهروندان به مصرف بهینه آب، امکان ارائه خدمات و دسترسی مناسب و یکسان تمام شهروندان به این مایه حیاتی وجود ندارد.

 

بنیادی با اشاره به مشکل افت فشار آب در مناطق مختلف شهر اندیمشک تصریح کرد: با تلاش کارکنان شبکه و عملیات آب و فاضلاب منطقه اندیمشک، طرح‌های توسعه و اتصال مختلفی با هدف تامین نیاز آب شرب شهروندان در مناطق مختلف شهری در حال اجرا هستند که برخی از این خدمات در شهرستان کم‌سابقه بوده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال رفع مشکل افت فشار آب در کوی رسالت، کوی شهدا و دیگر مناطق شهری هستیم.

 

وی در خصوص آغاز عملیات احداث چاه آب شهر بیدروبه عنوان کرد: با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و شرکت آب و فاضلاب خوزستان گام مهمی در مسیر تقویت و ارائه خدمات حوزه آب و فاضلاب به مردم بخش الوارگرمسیری برداشته شده و با بهره‌برداری از این طرح و همچنین اجرا و بهره‌برداری از مخزن ۲ هزار مترمکعبی شهر حسینیه، مشکل تامین آب شهروندان این منطقه به میزان قابل توجهی رفع می‌شود.

 

مدیر آب و فاضلاب منطقه اندیمشک با بیان اینکه برای ارائه خدمات به شهروندان و تامین آب شرب مناطق مختلف شهری نیازمند مشارکت تمام شهروندان هستیم ابراز کرد: ارائه هرگونه خدماتی از جمله آب، برق و گاز در حوزه شهر و روستا به بناهای غیرمجاز و املاکی که فاقد مجوزات لازم و سند رسمی هستند، غیرقانونی بوده و با متخلفان در این زمینه برخورد جدی و قانونی می‌شود.

 

وی یاد آور شد: در همین راستا از شهروندان تقاضا می‌شود قبل از خرید و آغاز هرگونه ساخت‌وساز در املاک و اراضی خود، اقدام به بررسی و طی استعلامات قانونی کنند و تمام مراحل قانونی واگذاری انشعاب آب را انجام دهند تا ارائه خدمات به شهروندان فراهم و از سودجویی افراد متخلف و زیان احتمالی شهروندان در این زمینه جلوگیری شود.

 

کد خبر 939978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha