حوزه درمان باید به سمت پروژه‌های الکترونیک گام بردارد

خسروی با بیان اینکه باید اطلاع جامع و کاملی از بیمه‌شدگان داشته باشیم گفت: حوزه درمان باید به سمت پروژه‌های الکترونیک گام بردارد که یکی از این پروژه‌ها فناوری اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خسروی» عصر امروز (پنج‌شنبه ۲۹ خرداد) در حاشیه اولین کت کنفرانس وبینار تخصصی قلب و عروق‌ کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار کرد: بیمه سلامت در سال ۹۸ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده که از این مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش بستری و ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش سرپایی و پیشگیری بوده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه در بحث بیماری‌های قلبی و عروقی، ۲۰ میلیارد تومان در بخش بستری و ۲۱ میلیارد تومان در بخش سرپایی به موسسات طرف قرارداد پرداخت شد افزود: آمار هزینه‌های قلبی- عروقی در بخش بستری بیمه سلامت خوزستان در سال ۹۸ در قالب آنژیوگرافی دولتی سه‌هزار و ۲۵۶ نسخه با ۳۱ میلیارد ریال بوده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین در آنژیوپلاستی دولتی ۵۳۸ نسخه و ۹ میلیارد ریال، جراحی قلب دولتی ۲۵ میلیارد ریال با تعداد ۴۳۴ نسخه، بخش آنژیوگرافی خصوصی بیش از ۳۰ میلیارد ریال و سه‌هزار ۸۱۱ نسخه، آنژیوپلاستی خصوصی ۷۰۱ نسخه با مبلغ ۱۱ میلیارد ریال و بخش جراحی قلب خصوصی با ۳۶۲ نسخه به همراه ۲۰ میلیارد ریال هزینه انجام شد.

 

خسروی تصریح کرد: خدمات انجام شده بیماران سرپایی نیز در قالب بخش ویزیت ۴۵ هزار و ۳۰۴ نسخه با چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه، ۷۱ هزار و ۶۰۹ نوار قلب با پنج میلیارد ریال، ۲۶ هزار و ۱۶۹ اِکو کاردیوگرافی با بیش از ۱۸ میلیارد ریال، تست ورزش چهار هزار و ۴۱۹ بار و مبلغ ۲ میلیارد ریال، پیس‌میکر ۶۲۷ نسخه و حدود ۱۰ میلیارد ریال و در نهایت گامااسکن قلب با ۹ هزار و ۱۷۷ نسخه و مبلغ  ۲۱ میلیارد ریال به انجام رسید.

 

وی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف اصلی بیمه‌ها به‌ویژه بیمه سلامت را حفاظت مالی و توانمندسازی بیمه‌شدگان عنوان کرد و اذعان داشت: در عین حال بر مدیریت منابع سلامت در بیماری‌های غیرواگیردار تاکید می‌شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه سال گذشته پرداختی بیمه سلامت خوزستان در امر بیماریابی و غربالگری بیماری‌های غیرواگیردار نیز هشت میلیارد تومان بوده است ابراز کرد: برای سیاست‌گذاران حوزه سلامت، کادر درمان و پیشگیری باید بتوانند سیاستگذاری دقیق و علمی در جهت تمرکز منابع حوزه درمان و پیشگیری انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود و انتظار خدمات با کیفیت، ابتدا باید اطلاع جامع و کامل از بیمه‌شدگان داشته باشیم عنوان کرد: در حال حاضر حوزه سلامت فاقد این اطلاعات است، بر همین اساس حوزه درمان باید به سمت پروژه‌های الکترونیک گام بردارد که یکی از این پروژه‌ها فناوری اطلاعات است.

 

خسروی در پایان یاد آور شد: برای استفاده هوشمند از این اطلاعات می‌بایست تمام مراجعات بیماران ثبت شود تا بتوان از این اطلاعات در جهت اقدامات درمانی و پیشگیری استفاده کرد.

 

کد خبر 940169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha