کانون فرهنگی هنری ولایت عشق میزبان مسابقات قرآنی ویژه دهه کرامت است

حجت الاسلام دهقاندار با اشاره به اهمیت برنامه های قرآنی و نقش آن در تبیین آموزه های دینی گفت: مسابقات قرآنی ویژه دهه کرامت در مسجد سیدالشهداء ماهدشت با همت کانون فرهنگی هنری ولایت عشق برگزار می شود.

« حجت الاسلام دهقاندار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص روند فعالیت برنامه های دهه کرامت گفت: کانون فرهنگی هنری مسجد سیدالشهداء ماهدشت کرج یکی از اولویت های برنامه خود را در دهه کرامت برپایی مسابقات قرآنی قرار داده است.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد سیدالشهداء ماهدشت کرج با اشاره به اینکه متولی اصلی این آئین دارالقرآن سپاه امام جوادالائمه(ع) است، افزود: کانون فرهنگی هنری ولایت عشق مسجد سیدالشهداء ماهدشت کرج زمینه برپایی و اجرای این آئین را فراهم کرده است.

مشاور امور روحانیون هیئت های مذهبی کشور تصریح کرد: مسابقات قرآن در بخش روخوانی، اذان، حفظ و ... زمینه رشد باورهای دینی و فضائل اخلاقی در میان فعالان مسجدی است.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت برنامه های فرهنگی معرفتی و قرآنی عنوان کرد: دهه کرامت یکی از دهه های مبارکی است که فضائل و منزلت والای حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت امام رضا علیه السلام مورد توجه ویژه قرار می گیرد به همین منظور فرصت خوبی برای برپایی برنامه های موثر در این چارچوب است.

تجلیل از حافظان کل قرآن زیر 16 سال

حجت الاسلام دهقاندار با اشاره به اینکه این آئین و مسابقه قرآنی ویژه 2 گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال است، تصریح کرد: این آئین قرآنی در جنوب شهرستان کرج از محمدشهر کرج، ماهدشت با رقابت 100 نفر از فعالان قرآنی برگزار می گردد.

مشاور امور روحانیون هیئت های مذهبی کشور در ادامه مطرح کرد: یکی از شاخص های این آئین قرآنی، تجلیل از حافظان کل قرآن زیر ۱۶ سال است که این امر با هدف تقویت انگیزه در امر حفظ قرآن کریم مبنی بر فرمایش رهبرمعظم انقلاب است.

به گفته مدیرکانون فرهنگی هنری سیدالشهداء، اساتیدی چون حسین کوه خیل، استاد جواد ملازاده و استاد رحیم نجفی به عنوان داوران این دوره از مسابقات قرآنی ویژه دهه کرامت هستند.

اختتامیه این آئین 8 تیرماه سال جاری است که مصادف با دهه کرامت با آوردن پرچم آستان قدس رضوی و حضور خادمان رضوی در مسجد سیدالشهداء ماهدشت کرج برگزار می گردد.  

کد خبر 940184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha