برگزاری مراسم عزاداری در مساجد برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا است

راستگو، هر گونه دورهمی همچون مراسم های عروسی و عزا را مکانی برای شیوع بیشتر بیماری کرونا دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیار راستگو» در سیزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در برخی از شهرهای آذربایجان شرقی اظهار داشت: از مردم می خواهیم به هشدارهای ستاد مبارزه با کرونا توجه ویژه ای داشته و با سه عمل ساده اما اساسی شستشوی های مکرر دست ها، زدن ماسک در مکان های پرتجمع و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گام مهمی برای ایمنی در برابر این بیماری بردارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: روز شنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست رییس جمهور برگزار شده و به دنبال آن، ستاد استانی نیز در استانداری آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد که احتمال اعمال محدودیت های جدید البته با هماهنگی و مشورت ستاد ملی مقابله با کرونا وجود خواهد داشت.
راستگو افزود: اگر مردم نسبت به توصیه های ستاد مبارزه با کرونا و انجام توصیه های بهداشتی عنایت کافی را نداشته باشند، مسئولان استانی وادار به انجام تصمیمات لازم برای اعمال محدودیت ها خواهند شد.
وی همچنین از افزایش نظارت بر واحدهای صنفی از روز شنبه خبر داد و گفت: از روز شنبه شاهد تشدید نظارت بهداشتی بر واحدهای صنفی و دیگر مکان های عمومی استان خواهیم بود.
راستگو، هر گونه دورهمی همچون مراسم های عروسی و عزا را مکانی برای شیوع بیشتر بیماری کرونا دانست و گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مساجد تنها مربوط به اقامه نماز بوده و مصوبه ای برای برگزاری مراسم عزاداری در این مکان ها صادر نشده است.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان ادامه داد: از رسانه های استان می خواهیم، جدی بودن بیماری کرونا را به مردم یادآوری کرده و حساسیت لازم را بین آنان ایجاد کنند چرا که بیماری کرونا، هنوز از بین نرفته است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هر نوع تجمع و سفر در شرایط فعلی را رفتاری خطر ساز عنوان کرد و خواستار مراعات مراقبت های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از سوی یکایک شهروندان شد.

 

کد خبر 940217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha