فراخوان اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان از بیماری کووید ۱۹

سلمان‌زاده از فراخوان دانشکده علوم پزشکی آبادان برای اهدای پلاسمای خون بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ خبر داد و گفت: فرآیند اهدای پلاسما مشابه اهدای خون است و با این اقدام می‌توان به بازیابی سلامت هموطنان مبتلایان به کرونا کمک کرد.

«شکرالله سلمان‌زاده» امروز (جمعه 30 خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: همکاران مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان پس از اخذ مجوز لازم از وزارت بهداشت، استفاده از پلاسمای بیماران بهبودیافته برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را با همکاری سازمان انتقال خون استان در برنامه درمانی خود قرار داده است.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: از تمامی عزیزان ساکن در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان که اخیراً پس از ابتلا به بیماری کرونا، به بهبودی کامل رسیدند دعوت می‌شود تا به شکرانه بازیابی سلامتی خود برای اهدای زندگی به دیگر همنوعان مبتلا به این بیماری مقداری از پلاسمای خون خود را اهدا کنند تا در این اقدام انسان‌دوستانه شریک شده و این دانشکده را همراهی کنند.

 

وی اضافه کرد: فرآیند اهدای پلاسما مشابه اهدای خون است و با اهدای آن می‌توان به بازیابی سلامت هموطنان مبتلا به کرونای خود که در بیمارستان‌ها بستری هستند کمک کرد.

 

سلمان‌زاده ابراز کرد: علاقه‌مندان به مشارکت در طرح اهدای پلاسما (بیمارانی که حداقل چهار هفته از بهبودی آنان گذشته باشد) می‌توانند به معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان واقع در احمدآباد، خیابان 15 اصلی، نبش 6 فرعی مراجعه یا از طریق تماس با شماره 09376319161 آمادگی خود را اعلام کنند.

 

وی یاد آور شد: به هریک از شرکت‌کنندگان در این امر خداپسندانه مبلغ یک میلیون ریال به‌عنوان هدیه اهدا می‌شود و هزینه ایاب و ذهاب این عزیزان تا مرکز استان نیز رایگان خواهد بود.

 

کد خبر 940263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha