روند مقابله با آسیب های اجتماعی با رویکرد مسجدمحوری شتاب می گیرد

باقری گفت: یکی از عواملی که باعث شتاب در روند مقابله با آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی جامعه می شود، توجه و تأکید بر رویکرد مسجدمحوری در این خصوص است.

«شهلا باقری» در گفتگو با خبرگزای شبستان در قم گفت: ما چنانچه بتوانیم حقیقتاً و به دور از شعار، از پتانسیل عظیمی که در سطح مساجد کشور وجود دارد به خوبی استفاده کرده و ظرفیت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و از همه مهم تر جوانان پرشور، فعال و علاقه مند را دخیل کنیم، قطعاً شاهد تحولات بسیار خوبی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی خواهیم بود.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی افزود: در این خصوص البته بیش و پیش از هر چیز نیازمند تشکیل اتاق های فکر در خود مساجد و توجه به ایده ها و پیشنهادهای خلاقانه مردمی هستیم که با مسجد اُنس دارند به ویژه جوانان خوش فکر و تحصیل کرده ای که امروز در کشور ما به لطف الهی زیاد هستند اما متاسفانه آن طور که باید و شاید از توانمندی های فکری و اجرایی آن ها بهره ی لازم را نمی بریم.

 


این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: یکی دیگر از بایسته های مهم در این باره، توجه به اصل آموزش و سپس شبکه سازی نیروهای مؤمن ، جوان و انقلابی است که مقام معظم رهبری در سال های اخیر به خصوص بر روی این موضوع تأکید ویژه ای داشته اند و انتظار می رود که امامان محترم جمعه و جماعات در شهرها و مناطق مختلف کشور روی این موضوع عنایت بیش از پیشی داشته باشند.

 


وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این است که به برنامه ها و فعالیت های مقطعی و موسمی اکتفا نشود،چرا که ما برای ایجاد تحول در عرصه های مهم اجتماعی و فرهنگی نیاز به استمرار برنامه های خوب و اثرگذار داریم و این که دراین زمینه ها شاهد رویکرد هوشمندانه و به دور از احساسات صرف باشیم.

 


باقری همچنین با تأکید بر این که در این باره باید از ظرفیت مردم و گروه های مردمی و نیروهای بسیجی و انقلابی، نهایت استفاده را ببریم، گفت: از آن جا که مسجد مکان مقدس و مورد توجه آحاد مردم است، لذا در رویکرد محله محوری باید از ظرفیت مساجد به درستی استفاده شود که این مهم البته باید در سایه برنامه ریزی و شناسایی دقیق مسایل و مشکلات هر منطقه و محله ای صورت گیرد، ضمن آن که چون اهالی مسجد و از جمله معتمدین و امام جماعت به محلات اشراف خوبی دارند لذا در این باره اگر با دغدغه و برنامه کار کنند قطعاً به کاهش آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی، کمک شایان توجهی می کنند.

 


وی در خاتمه ابرازامیدواری کرد: در سایه همدلی مؤمنانه و رویکرد مسجدمحوری و به خصوص بهره گیری حداکثری از توان و انرژی نسل جوان انقلابی در آینده از حجم معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی کشور کاسته شود.

کد خبر 940308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha