تثبیت مالکیت و تعریض خیابان مشکل اصلی بقعه  سفیدآستانه لنگرود

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به مشکلات بقعه سفیدآستانه لنگرود که از بقاع شاخص و زائرپذیر گیلان است، گفت: تثبیت مالکیت و تعریض خیابان بزرگ‌ترین مشکل این آستان مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام «ستار علیزاده» روز گذشته(جمعه، ۳۰ خرداد) در دیدار با «پرویز محمدنژاد» نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی به تشریح فعالیت های اوقاف در حوزه‌های قرآنی، بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه پرداخت و اظهار کرد: در این سه موضوع اوقاف گیلان آمادگی تعامل و همکاری و استفاده از ظرفیت مسئولان شهرستانی و استانی و نیز بخش خصوصی را دارد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: اوقاف همه جا در کنار مسئولان و مردم بوده و به تلاش در حوزه های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی می‌پردازد.


علیزاده با اشاره به مشکلات بقعه سفیدآستانه لنگرود که از بقاع شاخص و زائرپذیر شهرستان و استان است، گفت: بزرگ‌ترین مشکل این آستان مقدس فضای بسیار کم آن است که به لحاظ امنیت زائرین نگرانی زیادی وجود دارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از تثبیت مالکیت و تعریض خیابان اطراف بقعه ابراز نگرانی کرد و گفت: اراضی موصوف باید به بقعه برگردد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به طرح جامع آستان مقدس سفیدآستانه افزود: از نماینده شهرستان انتظار می‌رود تا در این مسئله از بقعه و موقوفه دفاع کنند و این حداقل انتظار مردم از مسئولان شهرستان است.


وی همچنین به مشکلات موجود در بقعه آقا سیدحسن کومله اشاره و اظهار کرد: بازار کنونی در فضای محوطه بقعه آقا سید حسن در شان بقعه نبوده و آزار رسان خاطر شریف مردم مومن کومله است.


علیزاده با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری موقوفات، اظهار داشت: با توجه به نگاه جامع رییس سازمان اوقاف در حوزه اقتصادی، اگر مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس کمک کنند، اوقاف به جایگاه خودش می‌رسد.


«پرویز محمد نژاد» نیز در این دیدار اعلام کرد: وقف، سنتی باارزش و برخواسته از فرهنگ دینی اسلام است و همگان وظیفه داریم از آن دفاع کنیم.

 

 نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینجانب و نمایندگان مجلس آمادگی داریم در قالب ارائه طرح به حل مشکلات اوقاف در کشور کمک کنیم.


محمد نژاد خاطرنشان ساخت: هر اندازه که برای عمران و آبادنی بقاع متبرکه تلاش کنیم در واقع به فرهنگ مردم خدمت رسانی کرده ایم.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درباره مشکلات بقاع متبرکه شاخص شهرستان لنگرود مانند سیدمحمد سفید آستانه و  آقا سیدحسن کومله و .. هم با تشکیل جلسات و ایجاد وفاق بین مسئولان شهرستان و  استان، به حل مسائل کمک می‌کنم.

کد خبر 940424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha