اهدای ۸۸ جهیزیه به نوعروسان آملی

کوهستانی بابیان اینکه خادمیاران رضوی از ۳ تا ۱۳ تیرماه به مناسبت دهه کرامت ویژه‌برنامه‌های فرهنگی برای شهروندان آملی تدارک دیدند، گفت: تهیه و توزیع ۸۸ جهیزیه برای نوعروسان خانواده‌های نیازمند به همراه کاروان شادی در این ایام موردتوجه است.

خبرگزاری شبستان مازندران؛ استان مازندران را از گذشتگان دور به‌عنوان قدمگاه علویان می‌شناسند چراکه مردمان این دیار اولین‌ها در پذیرش دین مبین اسلام و پناهگاه و مآمن خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) بودند. مازندرانی‌ها برای خدمت به نیت ائمه اطهار (علیهم‌السلام) به‌ویژه امام رضا (علیه‌السلام) سر از پا نمی‌شناسند و به طرق مختلف از برگزاری مراسم‌های مناسبتی گرفته تا رفع مشکلات محرومین و بیماران و تهیه جهیزیه نوعروسان و رونق بخشیدن به سفره نیازمندان درصدد ترویج نیکی‌ها و سیره ائمه معصومین (علیهم‌السلام) هستند. ازاین‌رو با «احمد کوهستانی» دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان آمل که خود و همشهریانش پیشتاز در خدمت به نیت امام رضا (علیه‌السلام) هستند در آستانه دهه کرامت به گفت‌وگوی تفصیلی پرداختیم که باهم می‌خوانیم؛ 

 

*لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید و بگویید در کدام شهرستان و با چه تعداد خادمیار فعالیت می‌کنید؟

«احمد کوهستانی» از شهرستان آمل شهر هزار سنگر با هزار و ۸۷۵ نفر خادمیار ثبت نامی در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی که در حال حاضر هزار نفر از این تعداد فعال هستند مابقی به دلیل انصراف، مهاجرت و نقص در تکمیل پرونده، دارند، مشغول به فعالیت در بخش محرومیت‌زدایی به نیت امام رضا (علیه‌السلام) هستم.

 

عمده فعالیت خادمیاران پس از ثبت‌نام تکمیل پرونده و گزینش، آموزش در چندین مرحله و  ساماندهی در کانون‌های محلی و موضوعی و کار در بحث محرومیت‌زدایی و فرهنگی است.

 

*تاکنون چه اقداماتی در حوزه محل خدمت خود انجام دادید و سهم مشارکتی خادمیاران آن شهرستان را در محرومیت‌زدایی بفرمایید؟

اقدامات ما در شهرستان آمل برابر ابلاغیه‌های ارسالی از استان و مشهد است که در بحث فقر فرهنگی، پیاده‌سازی سبک درست زندگی، محرومیت‌زدایی، اهدای سبد کالا، تهیه مسکن، اشتغال، درمان، تأمین جهیزیه، فعالیت قرآنی، توجه به خانواده‌های شهدا است و همچنین احکام رضوی با هماهنگی هیئت‌امنای مساجد و ائمه جمعه در مساجد فعال تبیین می‌شود.

 

*برنامه ابتکاری در حوزه خادمیاری داشتید لطفاً شرح دهید؟

برنامه ابتکاری ما از سال گذشته بدرقه زائران امام رضا (علیه‌السلام) از ترمینال هنگام سوار اتوبوس شدن بوده است که تمامی زائر اولی‌های شهرستان طی مراسمی با قرآن، توزیع بروشور در باب زندگینامه امام رضا (علیه اسلام)،‌ حرم‌شناسی و آداب زیارت حضرت ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) راهی آستان‌بوسی امام مهربانی‌ها شدند.

 

ابتکار بعدی این بود که قبل از اربعین حسینی خادمیاران رضوی آمل بیرق امام حسین (علیه‌السلام) و پرچم حضرت ابوالفضل (علیه اسلام) را از کربلا آورده و در چندین شهر و استان به نمایش گذاشتیم که مورد استقبال  بی‌نظیر خادمیاران و هیئت‌های مذهبی روبرو شد و یک روز قبل از اربعین پرچم تحویل کربلا شد.

 

*در بحث کرونا چه کردید؟

در بحث کرونا ضدعفونی کردن معابر با امکانات شخصی خادمیاران رضوی در بیش از ۷۰ نوبت با به‌کارگیری ۲۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده انجام شد، همچنین هزار بطری ماده ضدعفونی‌کننده دست تهیه و توزیع شد.

 

۵۰ هزار ماسک تک لایه توزیع شد. نصب بنر در سطح شهرستان برای تشکر از کادر درمانی بیمارستان‌ها، تکریم از مدافعان عرصه سلامت بیمارستان امام خمینی (رحمت‌الله علیه) و امام رضا (علیه‌السلام)، اهدای بسته فرهنگی و هدایا، اهدای سبد کالا در چندین مرحله از دیگر اقدامات در ایام شیوع کرونا بوده است.

 

*در رزمایش مؤمنانه چه کردید؟

تهیه و توزیع بیش از ۳ هزار بسته به ارزش هر بسته ۱۲۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان، توزیع ۱۱۰ بسته دو کیلویی گوشت نذری، اهدای کارت ۵۰ – ۴۰۰ هزارتومانی، اهدای وجه نقد برای درمان و معیشت به ارزش ۱۲ میلیون تومان ازجمله اقدامات خادمیاران رضوی آمل در ماه رمضان و ایام اجرای رزمایش مواسات بوده است و این خدمت‌رسانی‌ها همچنان ادامه دارد.

 

*برای ماه رمضان و دستگیری از نیازمندان چه کردید؟

در ماه رمضان افطار دهی و سحری داشتیم، حدود ۲ هزار بسته سحری و افطاری به همت خادمیاران افتخاری حضرت رضا (علیه‌السلام) تهیه و با رعایت نکات بهداشتی بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

 

  *در دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارید؟

در دهه کرامت از سوم تا سیزدهم تیرماه ستاد اجرایی شامل ۶ کمیته؛ بانوان، سلامت، محرومیت‌زدایی، برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی و فرهنگی فعال شد و  با هماهنگی برنامه‌های فرهنگی مصوب کردیم.

 

در این دهه آذین‌بندی شهر انجام می‌شود، اهدای ۸۸ جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند با کاروان شادی صورت می‌گیرد. در همه کمیته‌ها بیش از ۵۰ برنامه اصلی راداریم که توسط کانون‌ها در سطح شهرستان انجام خواهد شد.

 

برای پاسداشت دهه کرامت مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) و امام رضا (علیه‌السلام) نصب پرچم سبز امام رضا (ع) بر سر درب مساجد، حسینیه و تکایا و محل دفتر کانون خدمت رضوی آمل، نورافشانی و آذین‌بندی منطقه یا محله تحت پوشش، پخش نواهای رضوی از بلندگو مساجد، تکایا و حسینیه ۱۵ دقیقه قبل از نماز مغرب و عشا، برگزاری جشن ویژه دختران ، برگزاری جشن در شب میلاد حضرت معصومه (سلام‌الله علیها)، حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) و امام رضا (علیه‌السلام)، شرکت در نماز جمعه بخش یا مرکز شهر با کاور خادمیاران رضوی ، تهیه و توزیع سبد کالا بین محرومین و نیازمندان در حد مقدورات، توزیع نان صلواتی از طریق نانوایی در یک نوبت پخت و دیدار با یک خانواده شهید، یک خانواده ایثارگر و یک خانواده محروم نیز در دستور کار خادمیاران رضوی آمل قرار دارد.

 

کد خبر 940441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha