فضای مجازی بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه های دهه کرامت است

اسماعیلی گفت: با توجه به شرایط موجود مهمترین ظرفیتی که باید در دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد بحث فضای مجازی است و باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد حسین اسماعیلی» در جلسه شورای هماهنگی برنامه های دهه کرامت که امروز (شنبه ۳۱ خرداد) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه دهه کرامت قرار داریم که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شده و با ولادت امام رضا (ع) به پایان می رسد و به درستی این ایام به نام دهه کرامت نامگذاری شده است و ما در کشورمان میزبان این ۲ بزرگوار هستیم و باید شرط میزبانی را به نحو احسن به جای آوریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: جشن های دهه کرامت که از چند سال گذشته آغاز شده است و ریشه مردمی دارد و توسط خود مردم و تشکل های مردمی شکل گرفته و به تدریج گسترش یافته است و سال و به سال شاهد این بوده ایم جشن های باشکوه تری در سطح کشور برگزار شده است.

 

وی عنوان کرد: این نکته اهمیت دارد که این جشن ها مردمی بوده و نباید به سمت دولتی کردن و سفارشی شدن آن حرکت کرد و باید از ظرفیت تشکل ها و پویش های مردمی استفاده شود.

 

اسماعیلی اعلام کرد: این شورا در سطح کشور، استان ها و همچنین شهرستان ها تشکیل شده است تا هماهنگی و هم افزایی بین مجموعه های مختلف، دستگاه ها و تشکل ها در سطح استان به وجود آید و از انجام کارهای موازی جلوگیری شود و بتوان با هماهنگی از ظرفیت همه نهادها و تشکل ها استفاده شود و مردم به نحو شایسته از این جشن ها استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری جشن های دهه کرامت هم در جهت ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقا جایگاه معنوی و اعتقادی مردم ضروری است و این دهه بهترین فرصت است که از این ظرفیت نهایت بهره را داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: امسال در شرایط ویژه ای به سر می بریم و بیماری کرونا همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است و این بیماری خطر بالقوه ای برای برگزاری جشن ها و تجمعات است و لازم است در چنین شرایطی از تجمعات غیرضروری هم پرهیز شود.

 

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود مهمترین ظرفیتی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث فضای مجازی است و باید از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم و صدا و سیما، رادیو و تلویزیون نقش مهمی در این حوزه دارند و بحث نشاط اجتماعی نباید در این برنامه ها فراموش شود.

 

اسماعیلی خاطر نشان کرد: در این ایام می شود کاروان شادی را در قالب چندین خودرو داشته باشیم به خصوص در روز و شب میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) که این کاروان در حال حرکت می تواند برنامه داشته باشد تا منجر به تجمع نشود. 

 

کد خبر 940555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha