بسیج اساتید باید برای رفع بحران ها از مسیر میان بُر تلاش کند

مسئول بسیج اساتید استان کرمان یکی از اهداف را تلاش برای رفع بحران هایی که پیش می آید و نیاز به راه های میانبر دارد؛ عنوان کرد و گفت: جامعه از اساتید دانشگاه انتظار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حسین اکبری مسئول بسیج اساتید استان، شنبه(۳۱ خرداد) در مراسم معارفه خود در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهید سلیمانی با شهادت خود برنامه ها و مسئولیت های جدیدی را به دوش همه ما انداختند و سیر اندیشه های ایشان در قالب مکتب است که می تواند در بحث انسجام ملی راه گشا باشد.

 

 

مسئول بسیج اساتید استان کرمان با بیان اینکه اساتید و دانشگاهیان نقطه اتصالی هستند تا بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند، افزود: بر آن شدیم که 4 کارگروه در حوزه فرهنگ، سیاست، اجتماعی و اقتصادی در بسیج اساتید تشکیل دهیم که یکی از کارهای این  4 گروه در حوزه های مختلف، بحث مکتب شهید سلیمانی است که سردارمعروفی بارها مطرح کردند.

 

 

وی افزود: براساس بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «بسیج یک مزرعه بی حصاری است»؛ هرکسی که قانون اساسی و انقلاب اسلامی را قبول داشته باشد در این مسیر است.

 

 

اکبری ادامه داد: اهداف بسیج اساتید عبارت است از همکاری با رؤسای دانشگاه ها، تلاش در وحدت حوزه و دانشگاه، تلاش برای رفع بحران هایی که پیش می آید و نیاز به راه های میانبر دارد.

 

 

وی افزود: قشری که بتواند به طور علمی، دقیق و میان بر راه صحیح را دنبال کند اساتید هستند زیرا جامعه از اساتید دانشگاه انتظار دارد که این اتصال را بین مسائل جامعه از یک طرف و نهایتاً کسانی که صاحب فکر و اندیشه هستند در طرف دیگر برقرار کند‌.

 

 

مسئول بسیج اساتید استان کرمان با بیان اینکه باید گره های کشور را در داخل حل کنیم و دنبال ظرفیت های داخلی و جهان اسلام باشیم، ادامه داد: الگوی شهید سلیمانی در محور مقاومت نشان داد که ما می توانیم مرزها را در حوزه های مختلف بیرون از کشور برسانیم و در جهان اسلام مطرح کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه به هر حال بحث بسیج اساتید فراتر از مرزهای یک دانشگاه و جامعه است، گفت: امیدواریم با همکاری دوستان و امیدهایی که فرمانده سپاه دادند( که اگر کتاب بچه های حاج قاسم را بخوانید با شخصیت ایشان و خزانه معنوی که از جنگ و دوران دفاع مقدس و بعد از آن دارند، بیشتر آشنا می شوید) بتوانیم در امتداد راه شهدا و در مسیر آنچه خانواده شهدا خواستند، باشیم.

 

 

اکبری ادامه داد: ما هم وظیفه اسلامی کردن دانشگاه و همکاری با مسئولین استان جهت رفع مشکلات و گره های جامعه را داریم که قطعاً با انگشت تدبیر قابل حل است؛ امیدواریم بتوانیم با این همه ظرفیت و ارتباطات در مسیر انقلاب و شهدا و اسلام قدم برداریم.

 

کد خبر 940588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha