اخبار ستاداستانی مقابله با کرونا؛ از بازگشایی های جدید تا پیش بینی افزایش ظرفیت های بیمارستانی

اخبار ستاداستانی مقابله با کرونا در حالیکه حاکی از برگزاری برنامه هایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و بازگشایی سینماها است اما پیش بینی استفاده از ظرفیت های بیمارستانی را هم در صورت نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، محمد صادق بصیری شنبه(31 خرداد) در نشست استانی ستادمقابله با کرونا با تأکید بر اینکه همه دانشگاه‌های استان باید امتحانات پایان ترم خود را به صورت مجازی برگزار ‌کنند؛ گفت: با توجه به نگرانی خانواده ها در این راستا، امتحانات دانشگاه جامع علمی کاربردی هم باید به صورت مجازی برگزار شود.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین از برگزاری ویژه برنامه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تحت عنوان «یاد یاران» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاریح ۷ تیرماه جاری در گلزار شهدا خبر داد و افزود: این برنامه با حضور تعداد محدودی از قضات و مدیران فرهنگی استان و "علی باقری کنی" معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه به ‌عنوان سخنران این مراسم برگزار می شود.

 

 

 

وی ادامه داد: با توجه به درخواست برگزاری دیدار سوم مرحله نهایی لیگ برتر فوتسال کشور در شهر کرمان از سوی فدراسیون فوتبال؛ طبق پروتکل های وزارت بهداشت، بازیکنان و کادر فنی دو تیم مس سونگون و گیتی پسند باید قبل از انجام این مسابقه در کرمان آزمایش تشخیص کرونا انجام دهند و حضور آنها در کرمان نیز باید با حداقل تعداد نفرات بوده و این مسابقه بدون حضور تماشاگر در کرمان برگزار می شود.

 

 

بصیری در خصوص بازگشایی سالن های تئاتر، سینماها و مراکز فرهنگی هم اعلام کرد: اجراهای صحنه‌ای و اکران فیلم ها در سینماهای استان از اول تیرماه با ظرفیت یک سوم و استفاده از ماسک توسط همه حاضرین بلامانع خواهد بود.

 

 

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد هم در سخنانی با بیان اینکه استان کرمان درابتلا به کووید 19 وضعیت صعودی دارد؛ گفت: تخت‌های بیمارستانی اختصاصی برای بیماران کرونایی در استان کرمان به اندازه کافی وجود دارد و تا این لحظه کمبودی نداریم.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ بیمارستان افضلی‌پور را بیمارستان مرجع بیماران کرونایی در استان دانست و با اشاره به اینکه بیمارستان پیامبر اعظم (ص) نیز به عنوان پشتیبان این بیمارستان تعیین شده؛ افزود: چنانچه ظرفیت تخت‌های این دو بیمارستان به‌گونه‌ای شود که پاسخگوی نیاز بیماران کرونایی نباشد مجبور به استفاده از ظرفیت سایر بیمارستان‌های استان و شهر کرمان هستیم.

 

 

وی از مسئولین بیمارستان ها درخواست کرد: بیمارستان‌هایی که پذیرش بیمار کرونا داشته، خدمات را تا مرحله نهایی در همان بیمارستان ارائه دهند و در صورتی که توان خدمت به بیمار کرونایی را ندارند به بیمارستان‌های دیگر منتقل کنند اما باتوجه به اینکه ورودی پذیرش بیماران کرونایی بیمارستان افضلی‌پور زیاد است سعی کنند این بیماران را منتقل نکنند.

کد خبر 940616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha