مساجد، تنها پایگاهی که می توانند دهه کرامت را زنده نگه دارند

آیت الله حسینی به نقش مساجد در گرامی داشت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: تنها پایگاه هایی که می توانند دهه کرامت را زنده نگه دارند، مساجد هستند.

آیت الله «سید نصیر حسینی» دهه کرامت را دهه عنایت پروردگار به عالم آفرینش به ویژه به سرزمین مقدس ایران اسلامی دانست و در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: این دهه از ولادت باسعادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) آغاز و تا ولادت حضرت امام رضا (علیه السلام) ادامه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خداوند عالم آفرینش را به واسطه اهل بیت (علیهم السلام) خلق کرده و برکت هایی که بر مردم نازل می شود، به برکت وجود این بزرگواران است.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال به سرزمین ایران اسلامی توجه خاصی داشت، ادامه داد: خداوند امام رضا (علیه السلام) و فرزندان ائمه را برای قداست سرزمین ما به این مناطق گسیل داشت تا ایران اسلامی یکی از سرزمین های مقدس جهان شود.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: امروز ما شاهد این موضوع هستیم که ایران اسلامی سرزمین امامزادگان و نوادگان امام رضا (علیه السلام)، نوادگان امام موسی بن جعفر (علیه اسلام)، فرزندان ذریه پیامبر و اهل بیت ایشان بوده و برکت بسیا بالایی برای این سرزمین دارند.

 

امام جمعه یاسوج، کشور و حکومت ما را شیعی، ام القرای جهان تشیع و ولایت را آل الله و ذریه رسول الله(صل الله علیه وآله وسلم) دانست و اضافه کرد: در واقع به دلیل مزجع شریف و مقبره مطهر امام رضا (علیه السلام) مرکز ایران اسلامی در این شهر (خراسان رضوی) قرار دارد که نه تنها ایران، بلکه عالم به دور آن می چرخد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهر قم نیز به برکت وجود مقبره مطهره حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، مرکز علم، معرفت و علوم تشیع است.

 

آیت الله حسینی به نقل بیانی از امام جعفر صادق (علیه السلام) مبنی بر اینکه « در آینده شخصی از نوادگان من به نام فاطمه معصومه (س) در آنجا دفن خواهد شد» اشاره کرد و گفت: امروز شهر قم، مرکز علم و تغییرات جهانی در مباحث مختلف فرهنگی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امام و انقلاب را مولود فرهنگ و تفکر قم دانست و اظهار کرد: این شهر به محوریت حرم فاطمه معصومه (سلام الله علیها) است.

 

وی بر ضرورت توجه به برنامه های دهه کرامت در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: چون خداوند متعال به ایران اسلامی، انقلاب و مردم عنایات ویژه ای داشته، گرامی داشت این دهه بسیار با ارزش، با برکت و توجه کردن به اولیاء الهی، توجه به خداوند است.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: همان طور که توجه به خدا به انسان ارزش می دهد و مایه خیر و برکت انسان و جامعه می شود، توجه به اولیای الهی نیز این برکت ها را دارد.

 

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: هرچند مردم ما عاشق و محب اهل بیت (علیهم السلام) هستند، ولی باید این فضا را برای آنها مهیا کرد تا ذهن ها و قلب ها متوجه انوار الهی باشد تا به برکت این توجهات، برکت های اقتصادی، سیاسی و معنوی بر مردم ما نازل شود.  

 

وی با اشاره به اینکه به برکت وجود ائمه بسیاری از توطئه ها بر علیه نظام و انقلاب اسلامی در طول این 40 سال دفع شد، اذعان کرد: این قبور و عشق و علاقه ای که مردم ایران به آل الله دارند، باعث شد که 40 سال مقاومت ملت ایران در برابر زورگویان عالم و استکبار جهانی بدون شکست(هرچند زخم هایی و فشارهایی بوده) باشد.

 

آیت الله حسینی اظهار کرد: هر اندازه ما به این فرستادگان الهی و معنوی توجه کنیم، خداوند به برکت وجود آنها نگاه ویژه ای به ما خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش مساجد در گرامی داشت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: تنها پایگاه هایی که می توانند دهه کرامت را زنده نگه دارند، مساجد هستند.

 

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن دهه کرامت به برگزاری برنامه ها و مراسم های مختلف بوده و بهترین مکان ها برای برگزاری این آئین ها، مساجد است.

 

آیت الله حسینی مساجد را محور برگزاری مراسم های مذهبی دانست و تاکید کرد: این مکان ها پایگاه رشد و بالندگی معنوی و اخلاقی و به نوعی پایگاه نظام، انقلاب و ارزش ها هستند.

 

امام جمعه یاسوج گفت: دهه کرامت هم مربوط به همین فرهنگ و باورهای دینی است که مساجد با محور برنامه های دهه کرامت باشند و برنامه هایی در شان این ایام برگزار کنند.

کد خبر 940754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha