طرح«امام محله ای» با هدف ورود امام جماعت به مسائل اجتماعی اجرا می شود

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه رسالت تبلیغ را از منظر مقام معظم رهبری « رساندن حقیقت به ذهن ها»است؛ بخشی از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی را فهرست کرد و گفت: طرح«امام محله ای» با هدف ورود امام جماعت به مسائل اجتماعی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، غلامحسین حقانی، یکشنبه(اول تیر) به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در نشست خبری؛ سازمان تبلیغات را یکی از رویش های انقلاب و نهالی شکل گرفته و زاییده انقلاب اسلامی دانست که به دغدغه جامعه روحانیت آن زمان{اول انقلاب} شکل گرفت.

 

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان، تبلیغ دین را مسبوق به سابقه دوران نبی مکرم اسلام دانست و افزود: شاید بتوان گفت سازمان تبلیغات اسلامی زمان پیامبر شکل گرفت و به همین لحاظ الگوی جدیدی نیست؛ روحانیت قبل از انقلاب هم برای تبلیغ یک نظام بندی داشت اما پس از انقلاب باید ساز و کار جدیدی طراحی می شد.

 

 

وی رسالت تبلیغ را از منظر مقام معظم رهبری « رساندن حقیقت به ذهن ها» عنوان و بیان کرد: از دیدگاه امام راحل معنای صدور انقلاب  این است محتوای دینی نظام جمهوری اسلامی را به عموم مردم برسانیم.

 

 

حجت الاسلام حقانی ارزش اصلی سازمان تبلیغات را به مردمی دانست که با آن ارتباط دارند و ادامه داد: گرچه سازمان، ظاهر نظام مند حکومتی دارد اما ارزش آن مردمی است که ما کار تسهیل گری را برای آنان انجام می دهیم البته در دوره هایی ما متصدی گری کردیم و آنجا نقطه ای بود که اشتباه اتفاق افتاد زیرا مردم یقیناً از حکومت ها و نظام ها جلوتر هستند‌.

 


وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات زیرشاخه های فراوانی دارد و در تلاش برای حفظ ارتباط مردمی است؛ خاطرنشان کرد: در همین مسائل اخیر از مراسم شهادت سردار سلیمانی گرفته تا موضوع کرونا هیئتی ها و مسجدی ها در کل این مسائل خوب درخشیدند و حتی قبل از تصمیم های کشوری ما در استان طی تعامل با دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تدوین شیوه نامه بازگشایی مساجد و اجتماعات مذهبی اقدام کردیم.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از بازفعالیت هیئت های مذهبی بر اساس شیوه نامه جدید خبر داد و گفت: این بازفعالیت در حقیقت آمادگی برای ماه محرم است گرچه از ماه رمضان سعی کردیم{در ایام تبلیغی} فضای مجازی را تقویت کنیم و برای محرم امسال نیز پیش بینی هایی داریم اما شاید اعزام مبلغ غیربومی به شیوه سال های گذشته نباشد زیرا با توجه به بیماری کرونا باعث نقض رفت و آمد می شود.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش رویکرد «امام محله ای» را مورد توجه قرار داد که بر اساس آن امام جماعت محله یا روستا در همه وقایع محله از تولد تا وفات در حقیقت یک ارتباط  عظیم برقرار می کند که در این طرح از ۲۰۰ روحانی مستقر استفاده می شود و این یعنی جدای از کار مذهبی  باید کار اجتماعی هم کرد.

 

 

حجت الاسلام حقانی تلاش برای تحقق«هر مسجد یک حقوقدان» تفاهم با بنیاد علوی و ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای پیشبرد ساخت خانه های عالم، توسعه مدارس صدرا از سطح هفت مدرسه موجود به بالاتر از جمله در سیرجان که هفته آینده راه اندازی می شود و در منوجان که در حال رایزنی است و... را از جمله اقدامات قابل ذکر عنوان کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه ۱۲۴۵ هیئت مذهبی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹۷۳ هیئت ثبت سامانه است؛ افزود: در شهر کرمان حدود ۲۰۰ مسجد وجود دارد و ارکان اصلی مسجد دفتر امام جمعه، سازمان تبلیغات و اوقاف است اما اگر ما سمت ساخت و ساز مساجد برویم اشتباه تاکتیکی است زیرا نباید این کار را از مردم گرفت.

 

 

 

کد خبر 940850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha