همراهی مردم برای کنترل و مهار ویروس کرونا ضروری است

ثمینی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم برای مهار ویروس کرونا، گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای مدیریت بحران کرونا ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز(1 تیر) در قرارگاه پدافند زیستی بروجرد، اظهار داشت: مشارکت و همراهی مردم مهم ترین راه مقابله با بحران کرونا و کنترل و مهارت این بحران است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر ضرورت توجه مردم به رعایت پروتکل بهداشتی بویژه ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، افزود: ماسک دردسترس ترین ابزار پیشگیری است که پیشنهاد می شود مورد استفاده عموم قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، ادامه داد: باید نهایت تلاش برای نهادینه شدن استفاده از ماسک به عنوان در دسترس ترین ابزار پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شود.

 

ثمینی با اشاره به راه اندازی کارگاه های تولید ماسک، افزود: خیرین همچنان در راستای توزیع ماسک در بین نیازمندان فعالیت دارند.

 

وی با تاکید بر اهمیت رعایت فاصله اجتماعی، گفت:  پرهیز از شرکت در اجتماعات اعم از مراسم های ختم و عروسی و مهمانی ها مورد تاکید است.

 

ثمینی ادامه داد: لازم است تا کنترل و مهار قطعی ویروس کرونا از شرکت در مراسم ختم و تشییع جنازه پرهیز شود.

 

معاون سیاسی استانداری لرستان با بیان اینکه امروز باید سلامت افراد، جامعه و خانواده در اولویت باشد، افزود: پرهیز از حضور در مراسم ختم و خاکسپاری و جشن های ازدواج ضروری است و باید این مراسم ها با محدودیت های برگزار شود.

 

وی تصریح کرد: امروز مراسم شادی و عروسی به دلیل ازدحام جمعیت می تواند کانونی برای ابتلای افراد به کرونا باشد.

 

ثمینی با اذعان به اینکه اکنون بسیاری از شهرستان های لرستان از نظر کرونا در وضعیت زرد قرار دارند، افزود:  با توجه به در پیش رو بودن فصل پاییز و زمستان و امکان همپوشانی این ویروس با بیماری های فصلی چون آنفلوآنزا، باید فرهنگ خود مراقبتی و اصول بهداشتی در جهت پیشگیری از بحران احتمالی در جامعه نهادینه شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان خاطرنشان کرد کرونا ویروسی ناشناخته است و معلوم نیست در آینده به چه صورتی خود را نشان دهد، و این امکان وجود دارد که تا چند سال و یا دست کم تا یک سال دیگر درگیر این بیماری باشیم.

 

ثمینی با بیان اینکه مردم مشارکت و همکاری خوبی از ابتدا تا اکنون داشته اند، گفت: خدمات کادر بهداشت ودرمان استان هم در زمینه مقابله با بحران کرونا شایسته تقدیر است.

کد خبر 940944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha