۲۲ روستا در سطح استان ایلام به صورت سیار آبرسانی می شود

مدیر عامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: در حال حاضر ۲۲ روستا در سطح استان ایلام به صورت سیار آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «نورالله تیموری» ظهر امروز(۱ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد:‌ با برنامه ریزی انجام شده  حداکثر ظرف ۲ سال آینده، تمام روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شوند و با آبرسانی به صورت سیار خداحافظی می کنیم.

 

مدیر عامل آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: در سنوات گذشته برای ۱۲۵ روستای استان به صورت سیار آبرسانی شده است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون تنها برای ۲۲ روستا در سطح استان بصورت سیار آبرسانی می شود، افزود: صرفه جویی در مصرف آب وظیفه و رسالتی همگانی است و مردم و رسانه ها باید بیش از پیش در این زمینه فرهنگ سازی کنند‌.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اینکه اگر مردم نتوانند مصرف آب خود را به درستی مدیریت کنند، ناچار به جیره بندی آب(به ویژه در شهر ایلام) هستیم، تصریح کرد: بسیاری از شبکه ها و خطوط انتقال آب، فرسوده شده اند و باید به مرور زمان بهسازی شوند.

 

وی گفت: گرم شدن زود هنگام هوا، ویروس منحوس کرونا، مصرف بالای آب توسط کولرهای آبی و عدم رعایت درست مصرف کردن آب از چالش های شرکت در این مدت بوده است که باعث افزایش 20درصدی مصرف آب در سطح استان شده است.

 

تیموری خاطرنشان کرد: ظرفیتی بیش از این برای تامین آب شهر ایلام وجود ندارد چراکه بیش از حد توان خط انتقال آب از سد به شهر ایلام در حال بهره برداری هستیم و هر آن امکان دارد ضمن ورود خسارت به این خط، آب شهر ایلام قطع شود.

کد خبر 940976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha