برگزاری «مهرواره آب» در فارس با هدف ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب

افتخاری گفت: «مهرواره آب» با همکاری سازمان حفاظت محیط ‌زیست فارس در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون فارس با هدف ارتقای مهارت زندگی در بین کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب، ویژه کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۶ ساله برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «زهرا افتخاری»، امروز (یکشنبه 1 تیر) با اعلام شیوه‌نامه دومین «مهرواره آب» در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به خبرنگاران گفت: این شیوه نامه با هدف ارتقای مهارت زندگی در بین کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب، ویژه کودکان و نوجوانان هفت تا 16 ساله منتشر شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس افزود: «مهرواره آب» با همکاری سازمان حفاظت محیط ‌زیست فارس در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون فارس ویژه اعضا و تمامی دانش‌آموزان علاقمند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به خلق آثار در بخش‌های فرهنگی، هنری و ادبی در این مهرواره اعلام کرد: علاقمندان می توانند در بخش فرهنگی، پژوهش یک صفحه‌ای و پژوهش تصویری یک دقیقه‌ای و در بخش هنری آثار خود را در رشته های عکاسی، سرود و نقاشی با موضوع مصرف درست آب ارائه کنند.

افتخاری ادامه داد: در بخش ادبی نیز با ارسال خاطره کوتاه طنز با موضوع آب و مصرف صحیح آن، آب و زندگی، آب و آینده، بحران کم‌آبی، قطع شدن آب و بی‌آبی و سهم من از آب شرکت داشته باشند.

وی با اشاره به زمان اجرای «مهرواره آب» گفت: این مهرواره از یکم تا 31 تیرماه جاری اجرا می شود و با توجه شیوع کرونا، راهنمایی وتبادل نظر با اعضا و ارسال آثار در گروه‌های واتساپی مراکز کانون فارس انجام می‌شود.

افتخاری از برگزاری بخش جنبی این مهرواره به میزبانی اداره کل محیط زیست استان فارس نیز خبر داد و افزود: این بخش نیز شامل محورهای بازی وانیمیشن محیط‌زیستی تولید شده با اسکرچ محیط ‌زیستی، فن‌آوری‌های سبز و شرکت در رقابت انتخاب سخنران دانش‌آموز و دانشجو برگزار می شود.

وی عنوان کرد: علاقمندان در این حوزه می توانند تا 29 مرداد جاری آثار خود را ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.fars.kanoonnews.ir  مراجعه کنند.

کد خبر 941034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha