برنامه ریزی برای ایجاد ۳۳ هزار شغل در گلستان

حق شناس گفت: در امسال برنامه ریزی شده است که ۳۳ هزار شغل در گلستان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزارش شبستان از گرگان، «هادی حق شناس » عصر امروز (یکشنبه یکم تیر) در کارگروه اقتصادی و اشتغال و سرمایه گذاری استان گلستان اظهار کرد: تهیه سند جهش تولید در این کارگروه به تصویب رسید و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری انتظار است که دستگاه هایی اجرایی در این زمینه همکاری کنند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در این سند به طرح هایی  که می تواند با اتمام عملیات اجرایی آن تا پایان سال به افزایش تولید استان کمک کند توجه شده است.

 

حق شناس بیان کرد: منابع بانکی، حمایت و سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی به سمت اتمام این  طرح هایی هدایت می شوند و امیدواریم بتوانیم که پروژه های نیمه تمام را به پایان ببریم.

 

وی به سهمیه اشتغال در استان گلستان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته برنامه ریزی شد که 30 هزار شغل ایجاد  شود که نزدیک به 28 هزار شغل ایجاد شد و در امسال نیز برنامه ریزی شده است که 33 هزار شغل در گلستان ایجاد کنیم.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: طرح هایی به منظور حمایت از ایجاد اشتغال در این جلسه مطرح شد و با حمایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی امیدواریم بتوانیم این تعداد شغل را در استان محقق کنیم.

 

وی افزود: در سال 98 و 99 بیش از یک هزار میلیارد تومان برای اشتغال بخش روستایی منابع در نظر گرفته شده است ولی هنوز منابع سال جدید ابلاغ نشده است.

 

استاندار گلستان بیان کرد: وزارت نیرو و وزارت گردشگری تفاهم نامه ای را منعقد کردند و بنا شد طرح گردشگری آبی را در استان اجرایی کنند که بالغ بر 80 نقطه شناسایی شده است و بخشی از آن در امسال برای استفاده از ورزش های آبی و گردشگری اجرایی می شود.

 

حق شناس متذکر شد: در کنار راه اندازی این طرح آبی گردشگری موضوع حق آبه کشاورزی توجه شده است و اجرای این طرح ها به درآمد بیشتر کشاورزان و روستائیان اطراف این طرح های آبی کمک می کند.

 

کد خبر 941059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha