اعطای تسهیلات اشتغال کرونا به ۲۰ هتل و مجموعه گردشگری گلستان

تجری از اعطای تسهیلات اشتغال کرونا به ۲۰ هتل و مجموعه گردشگری استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد تجری» ظهر امروز (دوشنبه 2 تیر) در جمع مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: از کل مجموعه هتل ها و تاسیسات گردشگری در استان گلستان تاکنون تنها 20 واحد توانستند از تسهیلات مشاغل کرونا بهره مند شوند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: مشکل این هتل ها و واحدهای گردشگری این است که تعدادی از کارگران آن واحد از بیمه بیکاری کرونا استفاده کردند و به این دلیل تسهیلات این واحدها تایید نشدند.


تجری متذکر شد: ۳ هزار مورد اشتغال برای میراث فرهنگی در سال جاری در نظر گرفته شده است و بخش قابل توجهی از این اشتغال در حوزه صنایع دستی رقم می خورد اما اشتغال آنها از سوی نهادهای دیگر از جمله بهزیستی و کمیته امداد در سامانه ثبت می شود.


وی افزود: مرجع صدور پروانه اشتغال در حوزه صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و باید در حوزه اشتغال این موضوع تعیین و تکلیف شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با بیان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است، ابراز داشت: در گردشگری آبی تفاهم نامه ای بین وزارت نیرو و میراث فرهنگی منعقد شد است و مقدمه این تفاهم نامه از اقدامات استان گلستان رقم خورده و بنا است که گردشگری آبی در گلستان توسعه پیدا کند.


تجری تاکید کرد: استفاده از سدها و مخازن آبی به منظور گردشگری آبی در چند استان انجام شده است و امیدوارم در استان گلستان نیز بتوانیم از ظرفیت آب بندان ها و برخی سدها در حوزه گردشگری استفاده کنیم.

 

کد خبر 941099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha