ارتقاء مراکز فرهنگی، قرآنی از اولویت های اوقاف و امور خیریه است

حجت الاسلام«مختار کرمی» با اشاره به اینکه ارتقاء مراکز فرهنگی، قرآنی از اولویت های اوقاف و امور خیریه است، گفت: در همین راستا مراکز افق در جوار امامزادگان ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد مراکز افق اشاره کرد و گفت: این مراکز در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جوار امامزادگان تاسیس می شود.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به اینکه مراکز افق از مخفف کلمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی نامگذاری شده است، ادامه داد: خدمات فرهنگی قرآنی سالهاست در امامزاده‌ها انجام می‌شود اما خدمات اجتماعی با قدرت بیشتری به برنامه‌های امامزاده‌ها اضافه شده است.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امامزادگان و هیات امنای موظف شده‌اند که آسیب‌های اجتماعی محور بقعه را شناسایی کنند و در جهت کاهش این آسیب ها برنامه ریزی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز افق آمادگی برگزاری مراسم عقدخوانی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند، ادامه داد: روز گذشته یک مراسم عقد در آستان مقدس حضرت قیدار نبی (ع) برگزار شد.

 

به گفته کرمی بقاع متبرکه استان زنجان هم آمادگی لازم برای مراسم عقدخوانی دارند و  زوج‌های جوان می‌توانند برای برگزاری مراسم عقدخوانی با هیأت امنای بقاع متبرکه هماهنگی لازم را انجام دهند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه استان با کیفی کردن فعالیت مراکز فعلی به دنبال گسترش آنها در سایر شهرستان‌ها می باشد، تصریح کرد: در حال حاضر یک مرکز افق در شهر قیدار، یک مرکز در شهر ابهر و یک مرکز نیز در امامزاده ابراهیم (ع) زنجان فعال است.

کد خبر 941133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha