جامعه در موارد قضایی و حقوقی نیازمند مشورت است

رییس دادگستری شیروان گفت: جامعه در موارد قضایی و حقوقی نیازمند مشورت است.

«امید میلانلویی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: هر ایرانی باید یک وکیل داشته باشد که اگر این پروسه را اجرا کنند دیگر نیاز به ازدیاد جمعیت در دادگستری نیست.

 


رییس دادگستری شیروان با اشاره به مراجعه روزانه بیش از هزار نفر ارباب رجوع  به دادگستری شیروان بیان کرد: زیرساخت ها مشکل دارد و مردم اصلا توجه نمی کنند، اینک ۹۰ درصد ابلاغ ها الکترونیکی و در برخی از شعب ۱۰۰ درصد است.

 


میلانلویی با اشاره به فعالیت سه شعبه کیفری در شیروان خاطرنشان کرد: میانگین نُرم آن از استان بالاتر است که با توجه به جمعیت شهرستان غیرعادی است و نیازمند توجه بیشتر و کمک به مردم و جامعه است.

 


وی خاطرنشان کرد: اینک شاهد سیر ازدیاد فراوانی پرونده های ورودی به دستگاه قضایی هستیم که یکی از علل ازدیاد آن عدم کار فرهنگی، عدم انجام وظیفه مسئولان و سبک زندگی غربی است.

 


وی عنوان کرد: برای کاهش پرونده ها می توانیم از شورای حل اختلاف، معتمدان و بزرگان استفاده کنیم و آموزش های دینی را به مردم آموزش دهیم.

 


رییس دادگستری شیروان تصریح کرد: بزرگترین مشکل حقوقی این شهرستان وضعیت املاک است که نیازمند بررسی شاخص ها هستیم.

 


میلانلویی بیان کرد: این خود باعث افزایش هزینه ها و بسیاری موارد دیگر می شود که هنوز اسناد دفترچه ای دارند و تبدیل به اسناد تک برگی نشده اند که باید برای ثبت اسناد اقدام کنند.

 


وی با اشاره به روند افزایش پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان نسبت به سال قبل گفت: طی یکسال اخیر، ۴۴ هزار و ۲۹۷ پرونده وارد دادگستری این شهرستان شده است و مردم هنوز به اهمیت مشاوره حقوقی نرسیده اند که این بزرگترین مشکل است.

کد خبر 941169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha