۸ هزار بسته ارزاق در دهه کرامت در بین خانواده های نیازمند توزیع می شود

کرمی از توزیع ۸ هزار بسته ارزاق به مناسبت دهه کرامت بین خانواده های نیازمند در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ساسان کرمی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه 2 تیر) در موسسه شبکه جوانان رضوی استان برگزار شد، بیان کرد: در آستانه دهه کرامت قرار داریم که از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است و هر ساله در این ایام برنامه های متعددی برگزار می شود.

 

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین ادامه داد: یکی از ویژه برنامه های دهه کرامت، کاروان زیر سایه خورشید است که امسال سیزدهمین سال فعالیت این برنامه در سطح کشور و هفتمین سال فعالیت آن در استان قزوین است که در قالب این برنامه خدام حرم رضوی به استان های مختلف کشور سفر می کنند.

 

وی عنوان کرد: برنامه زیرسایه خورشید بزرگ ترین عملیات مردمی به نام امام رضا (ع) است که در سال جاری هم کاروان های معنوی زیرسایه خورشید عازم استان ها و شهرهای مختلف می شوند تا عطر و بوی حرم رضوی را برای مردم به یادگار آورند.

 

کرمی اعلام کرد: کاروان زیرسایه خورشید با هدف و رویکرد ترویج سنت و سیره امام رضا (ع)، ترویج و تقویت ارتباط با امام از طریق زیارت از راه دور، تقویت نشاط دینی در جشن‌ ها و مراسم های دینی و غیره برنامه های خود را اجرا می کند.

 

وی توضیح داد: تمامی افراد کاروان زیر سایه خورشید که شامل تعدادی از خدام حرم رضوی، مداحان، قاریان قرآن و مبلغان دینی می شوند دوره های آموزشی را برای تبلیغ و هرچه بهتر برگزار کردن این حرکت فرهنگی گذرانده اند.

 

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین با اشاره به برنامه های دهه کرامت تأکید کرد: در سال جاری 120 عنوان برنامه فرهنگی در استان قزوین به مناسبت دهه کرامت برگزار می شود که در برگزاری جشن ها مردم مشارکت دارند و در واقع عمده هزینه جشن ها توسط مردم تأمین می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط امروز و ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا 50 درصد برنامه ها فقط در سال جاری عملیاتی می شود و این برنامه ها در 25 نقطه شهر و روستا اجرا می شود.

 

کرمی گفت: طی هفته های گذشته فراخوان چندین برنامه دهه کرامت صورت گرفته که جشنواره خانوادگی عکس با حرم از جمله این برنامه ها است که خانواده ها می توانند عکس های قدیمی که با حرم امام رضا (ع) دارند برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.

 

وی اظهار کرد: پویش اجرای مراسم عقد در روز ولادت حضرت معصومه (س) و در شب و روز ولادت امام رضا (ع) و اجرای طرح پیوند فیروزه ای به منظور طراحی و اجرای سفره عقد رایگان در منازل از دیگر طرح های شبکه جوانان رضوی است.

 

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین یادآور شد: برنامه دیگر ما طبخ و توزیع 8 هزار پرس غذا در قالب اطعام رضوی در ایام دهه کرامت و همچنین توزیع 8 هزار بسته ارزاق بین خانواده های نیازمند است.

 

وی خاطر نشان کرد: اعطای 88 فقره وام قرض الحسنه کمک هزینه خرید جهیزیه به میزان 5 میلیون تومان به نوعروسان مناطق محروم استان از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت دهه کرامت صورت می گیرد.

 

کد خبر 941232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha