یک میلیون فلسطینی در معرض گرسنگی هستند

طبق آخرین آمارهای منتشر شده توسط سازمان های فلسطینی حدود یک میلیون نفر از مردم این کشور ساکن نوار غزه در معرض کمبود مواد غذایی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور،  طبق آخرین آمارهای منتشر شده توسط سازمان های فلسطینی حدود یک میلیون نفر از مردم این کشور ساکن نوار غزه در معرض کمبود مواد غذایی قرار دارند.

 

محاصره نوار غزه در یک دهه گذشته توسط صهیونیستها موجب رکود اقتصادی مردم این منطقه و مشکلات متعددی برای ساکنان آن شده است.

 

جمال الخدری رئیس کمیته مردمی پایان محاصره غزه که یک سازمان مردم نهاد در دولت فلسطین است، در روز جهانی آوارگان گفت: مردم ساکن نوار غزه سال هاست که از کمبود مواد غذایی رنج می برند ولی هیچ تاثیری در تصمیمات سازمان های بین المللی ندارد.

 

وی گفت: سالهاست که در سکوت جامعه بین الملل صهیونیستها عرصه را بر فلسطینی ها تنگ کرده و در حال حاضر یک میلیون فلسطینی در معرض گرسنگی قرار دارند.

 

وی تصمیم آمریکا برای متوقف کردن بودجه  آژانس امداد و نجات سازمان ملل متحد در امور پناهندگان فلسطین در خاور نزدیک (UNRWA) که معادل 360 میلیون دلار می شود، را محکوم کرد.

 

رژیم صهیونیستی از سال 2006 تا کنون مانع حمل و نقل کالا و عبور و مرور اتباع خارجی به منطقه نوار غزه می شوند. محاصره اسرائیل منجر به افزایش سطح فقر و بیکاری در این منطقه شده است.

کد خبر 941272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha