آسیب‌شناسی فعالیت‌های کرسی‌های ایرانشناسی و زبان فارسی

​نشست مجازی «آسیب‌شناسی فعالیت‌های کرسی‌های ایرانشناسی و زبان فارسی دانشگاه‌های گرجستان» با شرکت ایرانشناسان و استادان زبان فارسی در محیط نرم‌افزار اسکایپ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست مجازی با موضوع «آسیب‌شناسی فعالیت‌های کرسی‌های ایرانشناسی و زبان فارسی دانشگاه‌های گرجستان» با حضور حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان، امیررضا وکیلی‌فرد، عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی قزوین، عباس جاهد جاه، استاد اعزامی وزارت علوم، خانم تئا شورغایا، رییس کرسی ایرانشناسی دانشگاه تفلیس، خانم صوفیا گاگوشیدزه، مسئول بخش ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایلیا، نمادی بارتایا، رییس بخش شرقشناسی و کرسی ایرانشناسی دانشگاه آکاکی تسریلی کوتایسی و الکساندر چلوخادزه، رییس کرسی ایرانشناسی دانشگاه گرجستان در محیط نرم‌افزار اسکایپ برگزار شد.

مصطفوی در سخنانی، گزارشی از فعالیت‌های اساتید اعزامی وزارت متبوع در گرجستان ارائه کرد و  با اشاره به برخی مشکلات استاد اعزامی در دانشگاه‌های گرجستان به تشریح دیدگاه خود در زمینه بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت استاد اعزامی در دانشگاه‌های مختلف در زمینه آموزش زبان فارسی و توسعه مطالعات ایرانشناسی، انجام تحقیقات مشترک، برگزاری دوره‌های دانش افزایی آموزش زبان فارسی ویژه اساتید و مدرسان مدارس و دانشگاه‌ها، استفاده از خدمات مشاوره‌ای استاد اعزامی در هدایت پایان نامه‌ها و رساله دکتری، راه‌اندازی نشریه الکترونیکی در زمینه زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی و ... پرداخت.

سپس حاضرین در این جلسه ابتدا به بیان خاطرات و احساسات خودشان از استاد جاهد جاه پرداختند و برای آشنایی استاد جایگزین از شرایط حاکم بر مدارس و دانشگاه‌ها در زمینه آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی هریک از شرکت کنندگان، گزارشی از فعالیت‌های کرسی‌های ایرانشناسی و آموزش زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه‌های خود را بیان کردند.

در ادامه به بیان مشکلات و موانع و راه حل‌های گسترش زبان فارسی و ایرانشناسی در گرجستان و چگونگی رفع موانع سفر استاد جایگزین بدلیل شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت ورود اتباع خارجی به گرجستان پرداختند.

انتهای پیام/ص

کد خبر 941320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha