از سرگیری پروژه ساخت موزه پیامبر (ص) در جاکارتا از تابستان ۲۰۲۰

کار ساخت موزه پیامبر (ص) در جاکارتا که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است در فصل سوم سال ۲۰۲۰ از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «salaamgateway»،ساخت موزه «زندگی پیامبر و تمدن اسلامی» در جاکارتا به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت متوقف شده است.

 

معاون شورای مساجد اندونزی در این باره گفت: کار ساخت موزه پیامبر(ص) که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است در فصل سوم سال 2020 از سر گرفته خواهد شد.

 

شورای مساجد اندونزی و اتحادیه جهان اسلام واقع در عربستان،سپتامبر سال گذشته تفاهم نامه ای را برای راه اندازی شعبه جدید موزه اختصاص داده شده به زندگی پیامبر اکرم (ص) در اندونزی امضا کردند.

 

این دو نهاد سنگ بنای موزه پیامبر (ص) را در 26 فوریه سال جاری میلادی در جاکارتا گذاشتند و قرار شد تا پروژه 18 ماهه ساخت موزه از ماه مارس آغاز شود.

 

به گفته معاون شورای مساجد اندونزی،این زمان بندی به خاطر رعایت قانون فاصله گذاری اجتماعی برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است اما اتحادیه جهان اسلام تعهد قاطعانه خود را برای ادامه این پروژه نشان داده است.

 

وی افزود: از آنجا که دولت سیاست عادی سازی را به دلیل کاهش نسبی شیوع کرونا در پیش گرفته است ماه به زودی برای بحث و گفتگو در این زمینه با دبیر کل اتحادیه جهان اسلام دیدار خواهیم داشت.

 

اندونزی اولین کشور در خارج از عربستان است که برای میزبانی شعبه ای از موزه پیامبر (ص) که متعلق به اتحادیه جهان اسلام است انتخاب شده است.

کد خبر 941419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha