کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی هیئت های مذهبی برای مبارزه با کرونا

حجت الاسلام رضایی از کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی هیئت های مذهبی خراسان جنوبی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «احمد رضایی» ظهر امروز (31 خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: در حال حاضر با جنگ ترکیبی و همه جانبه دشمنان به سمت همه ارزش‌ها انقلابی و دینی واجه شده ایم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امروز دشمنان اسلام و نظام تمام سرمایه‌های مادی و معنوی، اخلاق و صلابت جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده اند.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق و کاهش جمعیت از برنامه های دشمن است البته بخشی از آن به بی تدبیری مسئولان کشور برمی گردد.

 

وی به هجمه اقتصادی دشمن اشاره کرد و افزود: امسال مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد و فرهنگ اولویت کشور است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در ابعاد زیرساخت و فرهنگی وجود دارد البته به نحو مطلوب استفاده نمی شود و تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله وجود دارد.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و ۳۷۰ هیئت مذهبی در استان وجود دارد، ادامه داد: باید هر هیات مذهبی نقش یک دانشگاه و حوزه علمیه را ایفا کند و به برگزاری چند جلسه اکتفا نکنند.

 

وی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی در کنار برنامه‌های فرهنگی، اقدامات خوبی برای مبارزه با کرونا انجام دادند، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان توسط هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی برای مبارزه با کرونا و توزیع سید غذایی و اقلام بهداشتی در بین نیازمندان هزینه شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری ۱۴ هزار دوره آموزشی در طی سال برای جامعه هدف متنوع سازمان تبلیغات اسلامی استان خبر داد و یادآور شد: در طی سال بیش از ۶ هزار روحانی به نقاط مختلف اعزام می‌شوند و  ۱۰۵ روحانی در نقاط مختلف استان مستقر هستند.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه تحول در حوزه تبلیغ و روش های تبلیغی، تبیین و ترویج اسلام ناب، ورود هدفمند به فضای مجازی، اجرای طرح مسجد محله محور، راه اندازی هیات اندیشه ورز در تمام تشکل ها و دورن سازمان و تقویت فعالیت های جهادی را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش رو اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ روستای خراسان جنوبی به روحانی نیاز دارند البته در سال جاری ۱۰ روحانی جذب می‌شوند اما پاسخگوی نیاز استان نیست.

 

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که تمام فعالیت های فرهنگی ما پیوست اجتماعی داشته باشد، بیان کرد: وضعیت اعتبارات فرهنگی وخیم است و از سویی در شرایط کنونی با تورم بالا مواجه هستیم که نیازمند چاره اندیشی است.

کد خبر 941443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha