عزت و آرامش ره آورد کرامت 

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت: عزت نفس و آرامش از ره آورد کرامت است یعنی کسی که اخلاق کریمانه دارد عزیز است و افرادی که اخلاق کریمانه دارند زندگی توام با آرامش دارند.

حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: عزت و آرامش از ره آورد کرامت است یعنی کسی که اخلاق کریمانه دارد عزیز است و افرادی که اخلاق کریمانه دارند زندگی توام با آرامش دارند.

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: گمشده بشریت امروز، آرامش است و عزیز بودن نیز آرزوی بشر امروزی می باشد پس راه رسیدن به عزت و آرامش، داشتن اخلاق کریمانه است.

وی ابراز کرد: اگر بخواهیم خانواده و افراد جامعه، اخلاق کریمانه تری داشته باشند و ضریب کرامت آنها افزایش یابد، باید در مسیر عبودیت و بندگی خداوند متعال قدم برداریم.

حجت الاسلام سعادت فر با بیان این مطاب که در قرآن کریم در چندین مورد به واژه کرامت اشاره شده است از جمله خداوند می فرماید؛ ما فرزندان حضرت آدم (انسانها) را تکریم کردیم و بزرگداشتیم، تاکید کرد: آنچه که از فرهنگ دینی ما استنباط می شود این است که به هر اندازه ای که انسان در مسیر بندگی خدا حرکت کند ضریب کرامت آن افزایش می یابد و برعکس هر قدر که از بندگی خدا فاصله بگیرد و به سمت بندگی شیطان برود ضریب کرامتش اُفت پیدا می کند.

امام جمعه جیرفت افزود: در روایات است کسی که احساس شخصیت و عزت نفس داشته باشد و کرامت الهی که خداوند به آن عطا کرده را درک کند این انسان هرگز مرتکب گناه و معصیت نمی شود، کسی مرتکب گناه و معصیت می شود که نسبت به شخصیت، کرامت و لطفی که خدا به وی عطا کرده بی توجه باشد.

وی عنوان کرد: زيارت امامان معصوم عليهم السلام در واقع برقراری ارتباط روحى و ایجاد پيوند قلبى با آن بزرگواران است و زیارت آثار فوق‏ العاده و سازنده‏ اى در تربيت نفوس زيارت‏ كنندگان، ارتقاى روح آنان و پرورش والاترين ارزش ‏هاى معنوى و اخلاقى دارد.

حجت الاسلام سعادت فر اظهار کرد: ما باید قدر امام زادگان و ائمه معصومین علیهم السلام را بدانیم گاهی اوقات اگر به واسطه شرایطی توفیق زیارت حاصل نمی شود حداقل زیارت از راه دور عرض ادب و ارتباط قلبی با ائمه معصومین علیهم السلام را برقرار کنیم چنانچه به دلیل محرومیت از رفتن به زیارت، ارتباط قلبی خود را با ائمه معصومین علیهم السلام تضعیف کنیم قطعا خسارت جبران ناپذیری دارد.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: دهه کرامت، دهه ارج نهادن به مقام ائمه اطهار‌ علیهم السلام و حب و دوستی نسبت به این بزرگواران است بنابراین می طلبد جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم معارف دينی را فراگرفته و به شکل حقیقی آن را باور کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: همان طور که می‌دانيم اهل بيت‌‌ علیهم السلام و قرآن ۲ امانت گرانبهايی می باشند که در اختيار ما قرار دارند و باید برای کار گیری این ۲ در زندگی نهایت تلاش داشته باشیم.

کد خبر 941657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha