عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت مشاهده می‌شود

طاهری با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت مشاهده می‌شود گفت: استفاده از ماسک و دستکش در جایگاه‌های سوخت الزامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد طاهری» عصر امروز (سه‌شنبه ۳ تیر) در نشست بررسی مسائل و مشکلات جایگاه‌های سوخت آبادان ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت آبادان اظهار کرد: متاسفانه در بازدیدها و بررسی‌های به‌عمل آمده و همچنین گزارشات مردم به وضوح عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت مشاهده می‌شود.

 

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان بر لزوم گندزدایی و عفونت‌زدایی جایگاه‌های سوخت شهرستان آبادان تاکید کرد و افزود: شهرداری‌های آبادان، اروندکنار و چوئبده ملزم و موظف هستند با خودروهای آتش‌نشانی هر هفته یکبار جایگاه‌های سوخت سطح شهرستان را به‌صورت رایگان گندزدایی و ضدعفونی کنند‌.

 

وی با بیان اینکه کارکنان جایگاه‌های عرضه سوخت در آبادان ضمن داشتن کارت تندرستی در هنگام کار باید از ماسک و دستکش استفاده کنند اذعان داشت: جایگاه‌داران موظف و موکلفند از فردا در محل ورودی جایگاه‌های عرضه سوخت بنر هشدار بهداشتی را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی نصب کنند.

 

طاهری بر لزوم سوختگیری خودروها توسط کارکنان جایگاه‌های عرضه سوخت تاکید کرد و ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از انتقال بیماری کرونا طبق دستور مرکز بهداشت و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی عملیات سوختگیری خودروها به عهده کارکنان جایگاه‌ها است و رانندگان اجازه پیاده شدن از خودرو را ندارند.

 

وی از بازرسی از ۱۸ جایگاه عرضه سوخت در آبادان، اروندکنار و چوئبده خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۱۴۱ مورد بازرسی از جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی انجام شده که متاسفانه برخی کارکنان اپراتور سوخت‌گیری از وسایل حفاظت فردی استفاده نمی‌کنند.

 

معاون عمرانی فرمانداری ویژه آبادان خاطر نشان کرد: به جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از گسترش این بیماری، جایگاه‌داران سوخت حق دریافت پول نقد از رانندگان را ندارند و رانندگانی هم که به جایگاه سوخت مراجعه می‌کنند حتما کارت از کارت بانکی برای پرداخت صورتحساب استفاده کنند.

 

جایگاه‌های سوخت در آبادان رصد می شوند

«هادی حمزه گلمایی» نیز در این نشست با بیان اینکه در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جایگاه‌های سوخت در آبادان رصد می شوند عنوان کرد: به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت شهرستان آبادان تمامی جایگاه‌ها ملزم به نصب بنر هشداردهنده بهداشتی هستند.

 

رئیس ناحیه مرکزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان ابراز کرد: به تمامی جایگاه‌داران اعلام شده که دستکش و ماسک برای کارکنان خود تهیه و در اختیار آنها قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: چنانچه مواردی از تخلف جایگاه عرضه سوخت در سطح شهرستان مشاهده شود با جایگاه‌دار به‌صورت جدی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

جایگاه‌های عرضه سوختی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمپ می شوند

در ادامه این نشست نیز «محمد صحتی» تامین امنیت و سلامت مردم را یکی از وظایف قوه قضائیه خواند و بیان کرد: دستگاه قضایی در صیانت از جان و مال و تامین سلامت مردم با هیچکس مماشات ندارد.

 

نماینده دادستان و بازپرس شعبه سوم دادگستری آبادان تاکید کرد: این شعبه مسئولیت پیگیری موارد و مسائل جایگاه‌های سوخت را بر عهده دارد. 

 

وی از پلمپ جایگاه‌های عرضه سوخت که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خبر داد و یاد آور شد: طبق قانون جایگاه‌های متخلف پلمب می‌شوند، البته جایگاه‌های سوخت که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بار اول هشدار و تذکر لازم را می‌گیرند و مرحله دوم پلمب خواهند شد.

 

در این نشست جایگاه‌داران نیز مسائل و مشکلات جایگاه های عرضه سوخت شهرستان آبادان را مطرح و عمدتا خواستار تغییر ساعات تخلیه و بارگیری خودروهای حامل سوخت به جایگاه‌ها شدند.

 

کد خبر 941939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha