برپایی ایستگاه صلواتی در دهه کرامت 

یحیی جرگه نارویی گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت قرار است هم زمان با میلاد امام رضا علیه السلام ایستگاه صلواتی مقابل درب ورودی مسجد با رعایت کامل نکات بهداشتی برپا کرده و در این ایستگاه بسته های فرهنگی توزیع کنیم.

«یحیی جرگه نارویی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت قرار است هم زمان با میلاد امام رضا علیه السلام با مشارکت و همکاری بچه های مسجدی کانون، ایستگاه صلواتی مقابل درب ورودی مسجد با رعایت کامل نکات بهداشتی برپا کرده و در این ایستگاه بسته های فرهنگی توزیع کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری خادمین اهل بیت علیهم السلام قلعه گنج اضافه کرد: هر یک از بسته های فرهنگی شامل احادیثی از امام رضا علیه السلام می باشد و علاوه بر این در هر بسته شکلات و کیک می گذاریم.

وی بیان کرد: این بسته های فرهنگی بیشتر با هدف آشنایی بیشتر مردم با سیره امام رضا علیه السلام توزیع می شود و همچنین قصد داریم با توزیع شکلات و کیک، در سالروز ولادت با سعادت این امام همام کام مردم را شیرین کنیم.

جرگه نارویی اظهار کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های در نظر گرفته شده برای اجرا در دهه کرامت، برگزاری مسابقه مجازی احادیثی از امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه (س) می باشد و در همین راستا بچه های مسجدی کانون باید احادیثی را از این بزرگواران حفظ کرده و به سوال های مطرح شده در خصوص این احادیث پاسخ دهند.

مدیر کانون فرهنگی هنری خادمین اهل بیت علیهم السلام قلعه گنج عنوان کرد: از سایر برنامه هایی که در دهه کرامت در حال اجرا است طرح ختم مجازی قرآن کریم است و در همین راستا بچه های مسجدی جلسه های خانگی جزخوانی قرآن کریم را در منازل خود با حضور اعضای خانواده برگزار می کنند و سپس تعداد جزء های قرائت شده را در گروه اعلام می کنند به این ترتیب روزانه قرآن کریم یک دور ختم می شود.

 

وی ابراز کرد: همچنین با مشارکت اعضای کانون، مسجد و محله را متناسب با میلاد امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه (س) آذین بندی کردیم و هر شب نیز صلوات خاصه امام رضا علیه السلام از گلدسته های مسجد پخش می شود.

 

جرگه نارویی در خاتمه یادآور شد: امسال به دلیل شیوع کرونا جشن دهه کرامت برگزار نمی شود و ویژه برنامه های در نظر گرفته شده در تداوم اجرای طرح ملی راهکار به صورت مجازی برگزار می شوند.

کد خبر 941988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha