دهه کرامت در کانون  های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: برنامه های دهه کرامت از ۳ تا ۱۳ تیر سال جاری همزمان با سراسر کشور با محوریت کانون های مساجد استان برگزار می شود.

حجت الاسلام« مصطفی ذوالفقاری» در خصوص برنامه های دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: بزرگداشت دهه کرامت سال 99 که متاثر از کرونا است ولی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اتخاذ تدابیر لازم و در نظرگرفتن شرایط در این دهه، فعالیت می کنند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود‌: برنامه های دهه کرامت از ۳ تا ۱۳ تیر سال جاری همزمان با سراسر کشور با محوریت کانون های مساجد استان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد:برگزاری جشن میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و تقدیر از دختران فعال کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) همراه با تقدیر از دختران شرکت کننده در این جشن و برگزاری مسابقات مختلف و همچنین قرائت دعای توسل، جشن «دخترانه» در کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد حجت ابن الحسن(عج) شهرک هجرت اراک که در آن دختران به حضرت معصومه نامه می نویسند و12 دلنوشته ای که حاوی آرزو باشد به همت کانون براورده می شود از جمله برنامه های کانون های مساجد در دهه کرامت است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد:برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در کانون فرهنگی هنری انصار الزهرا(س) مسجد اباصالح المهدی(عج)، مراسم جشن روزدختر در مسجد حصار اراک، جشن دهه کرامت همراه با افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد ساوه به همت کانون فرهنگی هنری طه مسجد امام سجاد(ع) و تجلیل از برگزیدگان طرح قرآن در خانه از دیگر برنامه های این دهه است.

  

حجت الاسلام ذوالفقاری عنوان کرد: جشن دهه کرامت در مساجد با اجرای برنامه های شاد و متنوع، جشن های کتابخوانی رضوی، برپایی ایستگاه های مهربانی به رسم اهل بیت (علیهم السلام)، انعکاس اخبار رویدادها، جشن ها و همایش ها در خبرگزاری شبستان از برنامه های دهه کرامت در ستاد هماهنگی کانون  های مساجد استان است.

 

وی اظهارکرد: بسیاری از کشورهای شیعی دنیای اسلام و مراکز غیرشیعی آیین های ویژه ای را به مناسبت دهه کرامت برگزار می کنند که این مهم نشان از جریان سازی بزرگ فرهنگی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتخار راه اندازی آن را دارد.

 

وی گفت: بشر تشنه عدالت والگوهایی مانند حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) است و باید با روش های جدید دین جهانی اسلام را بین جهانیان  ترویج دهیم.

 

 

600 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی سراسر استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 942008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha