فرزندآوری در قشر تحصیل کرده جامعه کاهش یافته است

ربیعی با اشاره به کاهش نرخ جمعیت گفت: تمایل به فرزندآوری در بین افراد تحصیل کرده و نخبه کشور کمتر از سایر افراد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «صدیقه ربیعی» در نشست با مشاوران فرمانداران شهرستان های استان قزوین بیان کرد: نرخ باروری و رشد جمعیت در کشور نگران کننده است و امروز در شرایطی قرار داریم که نیازمند افزایش نرخ جمعیت هستیم که این مسئله هم از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه جدی قرار گرفته است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان تأکید جدی بر رفع این معضل فرهنگی شده چرا که قزوین جزو استان هایی است که روند پیری آن در چند سال آینده مشهود خواهد بود.

 

وی با اشاره به سیاست‌های راهبردی امور بانوان در سال جاری افزود: بیش از 15 وظیفه مهم در این حوزه توسط دولت تبیین شده و مهمترین اولویت ما در استان توجه به سند ارتقا وضعیت زنان، مهار آسیب‌های اجتماعی، کاهش آمار طلاق و افزایش نرخ باروری است.

 

ربیعی عنوان کرد: تمامی مزایا و مشوق ‌های لازم برای بانوان شاغل و همسران آنها در زمینه فرزندآوری باید لحاظ شود و دستگاه هایی که قوانین و مقررات موجود در این زمینه را رعایت نکنند مورد شناسایی قرار خواهند گرفت.

 

وی با اشاره به سند ارتقا وضعیت زنان تصریح کرد: این سند به توصیف وضع موجود زنان و خانواده در سطح استان و در ابعاد جمعیت شناسی و وضعیت اقتصادی، اجتماعی، وضعیت مشارکت سیاسی این قشر و میزان مشارکت مدنی آنان پرداخته است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین توضیح داد: از سال 96 تدوین شاخص‌های عدالت جنسیتی در هفت محور و 176 شاخص تعریف و در دستور کار قرار گرفته که موضوع بهداشت، ورزش، مشارکت سیاسی، حقوق و امنیت از جمله محورهای شاخص به شمار می‌ روند و مقرر شده هر استان سند ارتقاء وضعیت زنان خود را براساس شاخص‌های تعیین‌ شده اجرایی کنند.

 

وی با بیان اینکه برای ارتقا سلامت زنان با توجه به نقش‌ خانوادگی و اجتماعی آنها در جامعه باید تدابیر مناسبی اندیشیده شود، اظهار کرد: مخاطرات شغلی یکی از مهم‌ ترین عواملی است که سلامتی بانوان شاغل را تحت تاثیر قرار می ‌دهد و به همین لحاظ باید به سلامت روانی و جسمی این قشر توجه ویژه‌ای شود.

 

ربیعی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های پیش آمده برنامه‌های پیش روی حوزه زنان را تعطیل نخواهد کرد، یادآور شد: اولویت‌های این بخش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده‌های سالم با هدف ایجاد فضایی شاداب و با نشاط در جامعه توسط فضای مجاری پیگیری می شود. 

 

کد خبر 942023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha