جهش تولید در حوزه کشاورزی و دام باعث رونق روستانشینی خواهد شد

فرماندار ورامین با اشاره به تحقق شعار سال گفت: جهش تولید در حوزه کشاورزی و دام باعث رونق روستانشینی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین، عصر روز سه‌شنبه در جریان اجرای طرح روستاگردی مسئولان اجرایی شهرستان ورامین گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی دولت تدبیر و امید در توسعه متوازن جامعه، نگاه به مناطق روستایی است و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز زندگی روستانشینان است.


وی افزود: ماندگاری روستائیان در منطقه سکونت خود، علاوه بر این که اقتصاد مبتنی بر کشاورزی را در این مناطق توسعه می‌دهد، از میزان آسیب‌های اجتماعی ناشی از مهاجرت بی رویه به مناطق شهری می‌کاهد.


وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان جهش تولید گفت: تحقق شعار جهش تولید در حوزه کشاورزی، ارتباط مستقیم با ماندگاری روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به مناطق شهری دارد چرا که اغلب اراضی کشاورزی، واحدهای تولید دام و گلخانه‌ها در این مناطق مستقر است.


کاغذلو گفت: دولت تدبیر وامید با اختصاص ده‌ها میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای شهرستان ورامین، چهره این مناطق را دگرگون کرده و امروز پویایی و نشاط در مناطق روستایی مشهود است.


وی اظهار کرد: طرح‌‌های هادی برخی از روستاهای شهرستان با افق 10 ساله به بازنگری نیازدارد تا با توجه به رشد جمعیت، مشکلات توسعه روستاها برطرف شده و از ساخت و ساز‌های غیرمجاز جلوگیری گردد.


در این بازدید که از روستاهای طاهرآباد، حصار سرخ و علی‌آباد محیط از توابع بخش جوادآباد ورامین انجام شد، مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان روستاها بررسی و با حضور رؤسای ادارات اجرایی این مشکلات برطرف شد.

کد خبر 942027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha