واکنش وزیر خارجه سوریه به تحریم‌های آمریکا

این اقدامات به منظور احیای تروریسم در سوریه و وادار کردن دمشق به عقب نشینی در جبهه مقاومت ضد صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه تحریم های اقتصادی ایالات متحده علیه کشورش را محکوم کرد و گفت  این اقدامات به منظور احیای تروریسم در سوریه و وادار کردن دمشق به عقب نشینی در جبهه مقاومت ضد صهیونیستی است.

 

معلم در کنفرانس مطبوعاتی در دمشق در واکنش به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پومپئو و جیمز جفری نماینده ویژه ایالات متحده در امور سوریه درباره محدودیت های جدید مالی علیه سوریه اظهار نظر کرد و گفت: همه این اقدامات ارکست سمفونیک دروغ هاست و نباید به ان توجه کرد.

 

پمپئو تحریم های ضد سوریه را که از هفته گذشته به مرحله اجرا گذاشته شده است ، آغاز کار پایدار فشار اقتصادی و سیاسی خواند. جفری همچنین ادعا کرده است که ایالات متحده در پی تحریم های شدید ، مقدار قابل توجهی از کمک های بشردوستانه جدید برای سوریه فراهم خواهد کرد.

 

معلم در ادامه صحبت هایش گفت: تحریم های اقتصادی شامل تمام کالاهای وارداتی به سوریه است و مسئله معافیت دروغی بیش نیست. وی افزود: مردم سوریه به تحریم های یک جانبه عادت کرده و در برابر آن مقاومت خواهند کرد.

 

معلم وعده های توخالی واشنگتن برای کمک به مردم سوریه را دروغ عنوان کرد و گفت آنها به جای این کمک ها بهتر از سوریه خارج شوند و نفت این کشور را غارت نکنند. آنها می خواهند داعش را احیا کنند و به منافع اقتصادی خود برسند.

 

وزیر امور خارجه سوریه گفت: مردم سوریه تنها کسانی هستند که سرنوشت خود را تعیین خواهند کرد و هیچ قدرت خارجی در این امر نمی تواند دخالت کند.

کد خبر 942037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha