حضور ۱۰ روزه ۵ نفر از خدام حرم رضوی در قزوین

کرمی از حضور پنج نفر از خدام حرم رضوی در استان قزوین به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

«ساسان کرمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در ایام مبارک دهه کرامت قرار داریم که طبق سنوات گذشته، خدام حرم رضوی به مناسبت این دهه در استان و تحت عنوان برنامه زیرسایه خورشید حضور پیدا کرده اند.

 

 

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین ادامه داد: در سال جاری به دلیل شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا در کل کشور با 50 درصد کاهش برنامه ها مواجه بودیم و تمامی جشن های بزرگ، دیدارها و تجمعات مردمی لغو شده است.

 

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های این دهه حضور خدام حرم رضوی است که پنج نفر از خادمان بارگاه منور علی بن موسی الرضا (ع) از روز گذشته برابر با اولین روز دهه کرامت، در استان قزوین حضور پیدا کردند که شامل سه نفر از خادمان حرم رضوی، یک نفر روحانی مبلغ و یک نفر هم مسئول کاروان می شوند و تا پایان دهه کرامت در استان حضور دارند.

 

کرمی اعلام کرد: نخستین برنامه شان هم حضور در مزار شهدا و آستان مقدس امامزاده حسین (ع) بود و سپس دیدار با امام جمعه قزوین و همچنین دیداری هم با دختران فعال در عرصه فرهنگی داشتند و امروز هم دیدارهای مختلفی دارند و از فردا در دیگر نقاط استان نظیر بوئین زهرا و طارم حضور می یابند و این برنامه ها تا شب ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس ابلاغ رستاد مقابله با کرونا استان قزوین، برگزاری جشن ها بزرگ و تجمع های مردمی ممنوع بوده و از همین رو از برگزاری چنین برنامه هایی خودداری کرده ایم و در واقع دیگر برنامه ها هم با محدودیت های خاصی برگزار می شود.

 

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین در خصوص تأثیر حضور خدام حرم رضوی در استان خاطر نشان کرد: حضور این خدام در واقع حس زیارت از دور آقا علی بن موسی الرضا (ع) را در پی دارد، در سال های گذشته برخی از افراد به دلیل مشکلاتی امکان سفر به مشهد مقدس و رفتن به حرم را نداشتند ولی امسال به دلیل شرایط پیش آمده همه ما از این مهم محروم شدیم و حضور خدام رضوی این حس زیارت از دور را برای همه ما به دنبال دارد.

 

وی یادآور شد: حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در استان همراه با برکت است و انشاالله همیشه شکرگذار این نعمت باشیم.

 

کد خبر 942084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha