وجوه پرداختی ثبت‌نام کنندگان حج ۹۹ محفوظ می‌ماند

رشیدیان با بیان اینکه یک هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان به دست ما رسیده است که ۸۰۰ میلیارد تومان را برای خرید ارز اختصاص داده‌ایم، گفت: وجه پرداختی متقاضیان تشرف به حج ۹۹ با توجه به محدودیت‌های اعمال شده محفوظ می‌ماند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «علیرضا رشیدیان» در نشست خبری ظهر امروز که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به برنامه عربستان برای برگزاری حج تمتع به صورت محدود و داخلی گفت: شیوع ویروس کرونا و تداوم آن باعث شد تا عربستان سعودی پس از بررسی های انجام شده در خصوص لغو حضور زائران از کشورهای دیگر برای برگزاری مناسک حج اقدام کند.

 

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سهمیه ایران برای اعزام زائر به حج تمتع امسال 87 هزار نفر بود، افزود: افرادی که امسال ثبت نام کرده اند با همان قیمت امسال و با اولویت برای حج سال 1400 اعزام خواهند شد. افرادی که امسال نوبت اعزام شان به هر دلیلی انصراف داده اند در اولویت سال آینده قرار دارند تا در صورت اعلام ظرفیت مازاد از سوی کشور عربستان به حج اعزام شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: هزینه اعزام حج امسال 35 میلیون تومان برآورد شده بود در حالی که سال گذشته این هزینه 25 میلیون تومان بود؛ بنابراین افرادی که امسال ثبت نام کرده اند با همان قیمت 35 میلیون تومان برای سال آینده اولویت شان محفوظ است.

 

رشیدیان با بیان اینکه یک هزار و 820 میلیارد تومان به دست ما رسیده است که 800 میلیارد تومان را برای خرید ارز اختصاص داده ایم، افزود: وجه پرداختی متقاضیان تشرف به حج 99 با توجه به محدودیت های اعمال شده محفوظ می ماند.

 

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به مباحث مربوط به شهدای منا و مسجد الحرام گفت: یکی از موضوعاتی که با طرف عربستانی درباره آن مذاکره کردیم، وضعیت شهدای منا و مسجد الحرام بود و در این زمینه با توجه به اینکه ایران در عربستان سفارتخانه ندارد از طریق کشور سوییس که حافظ منافع عربستان می باشد، این موضوع را پیگیری کردیم.

کد خبر 942196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha