ثبت ۱۰ هزار شکایت در دیوان عدالت اداری در سال ۹۸

زرندی با بیان اینکه سامانه ساعد با صرفه جویی در هزینه و دقت نظر زمینه ثبت دادخواست الکترونیک مردم را فراهم می کند، گفت: ۱۰ هزار شکایت در دیوان عدالت اداری در سال ۹۸ ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «رضا فضل زرندی» در جلسه هم اندیشی مدیران حقوقی دستگاه های اجرایی در دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری توانسته است با استفاده از فناوری اطلاعات اقدامات زیادی را در زمینه وحدت رویه در اخذ آرا انجام دهد.

 

معاون توسعه و منابع دیوان عدالت اداری افزود: دیوان عدالت اداری بستر لازم برای ثبت دادخواست مردم در بستر اینترنت را فراهم کرده است که این امر خدمات جدیدی است و دستگاه های اجرایی نیز می توانند در مورد ثبت شکایات در دیوان عدالت اداری از طریق سامانه ساعد به صورت الکترونیک اقدام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: سامانه ساعد در کاهش هزینه، دقت نظر و سرعت عمل در اخذ آرا موثر است و دستگاه های اجرایی می توانند با گرفتن شماره شناسه وارد سامانه شده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

 

زرندی اظهار کرد: دیوان عدالت اداری یک دستگاه تخصصی است و این سامانه تصمیم یار قضایی است و به قضات کمک می کند تا قاعده حقوقی حاکم بر موضوعات را به وضوح نشان دهند.

 

وی گفت: سال گذشته 10 هزار شکایت از دستگاه های مختلف در دیوان عدالت ثبت شده است که سامانه ساعد می تواند ملاک قضاوت دستگاه های اجرایی و قواعد قانونی که مورد قبول تمام قضات است، باشد و شاهد وحدت رویه در صدور آرا باشیم.

 

وی با اشاره به کثرت برخی پرونده های مرخصی زایمان، سهام عدالت و کمک هزینه معیشتی اظهار کرد: این پرونده ها باید در سریع ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود. سامانه ساعد هیچ شائبه ای را برای کسی در صدور آرا باقی نمی گذارد. هدف این سامانه تبیین قوانین و مقررات است و نشان می دهد که باید بر اساس وحدت رویه عمل کنیم./

کد خبر 942270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha