وکلا از اضلاع عدالت هستند

رزم با بیان اینکه یکی از اضلاع عدالت وکلا هستند، گفت: وکیل در جامعه ما دارای جایگاه قانونی و شرعی بوده و قاضی و وکیل دو بال فرشته عدالت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد رزم» امروز(5 تیر) در دیدار اعضای هیئت مدیره مرکز وکلای دادگستری استان لرستان به مناسبت هفته قوه قضاییه با رییس کل دادگستری استان لرستان، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و گرامیداشت مقام شهدای هفتم تیر بویژه آیت الله شهید بهشتی و شهیدان والا مقام لرستانی حادثه غمبار ۷ تیر سال ۶۰ (شهیدرحیمی و شهید صادقی)، اظهار داشت: مرکز وکلای دادگستری زیر مجموعه قوه قضاییه بوده و ما در راستای ارایه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان عزیز، با این مرکز تعامل خوب و سازنده ای داریم.


رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به شان، اهمیت و جایگاه والای وکالت و وکیل تاکید کرد: وکلا باید همواره به حفظ این جایگاه رفیع اهتمام داشته و التزام به مقررات و شرایط سلبی و ایجابی این حرفه استمرار داشته باشد.

 

وی افزود: در سال گذشته ۱۰۲۹ فقره پرونده وکالت معاضدتی توسط مرکز وکلای دادگستری استان انجام شده که جای تشکر و قدردانی دارد.



رزم با اشاره به اینکه واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در تمامی شهرستان ها و مرکز استان فعال هستند، افزود: اعضای هیئت مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه در استان بایستی از دفاتر وکلای مربوطه بازدید و بازرسی بعمل آورده و رعایت حقوق شهروندی را در این دفاتر و توسط وکلا  مورد بررسی قرار دهد.



نماینده عالی دستگاه قضایی با اشاره به اینکه کمیسیون مشورتی مشترک جهت طرح و بررسی مسایل مرکز وکلا و مطالبات این مرکز و دادگستری از یکدیگر با حضور قضات با تجربه، معاونت منابع انسانی، هیئت مدیره مرکز وکلا و حفاظت اطلاعات دادگستری تشکیل خواهد شد، ابراز داشت: تلاش خواهیم کرد با پیگیری و رایزنی لازم، فضای در شأن مرکز وکلا وکانون کارشناسان دادگستری تامین شود.



وی ضمن تاکید براینکه یکی از اضلاع عدالت وکلا هستند، بیان کرد: وکیل در جامعه ما دارای جایگاه قانونی و شرعی بوده و قاضی و وکیل دو بال فرشته عدالت هستند.



رزم ضمن تاکید بر اینکه انتظار داریم هیات مدیره مرکز وکلا نظارت لازم را بر وکلا داشته و تذکرات لازم را به موقع بدهند، افزود: وکلا بایستی سعی کنند از آسیب هایی که ممکن است در هر صنف و گروهی وجود داشته باشد، پرهیز کرده و برخورد قانونی لازم تخلفات انجام شود.



رییس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از اولویت های دستگاه قضا و مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه است، ابراز کرد: باید با ارائه خدمات شایسته قضایی،  اعتماد مردم بعنوان سرمایه اجتماعی قوه قضاییه افزایش داده شود.

کد خبر 942468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha