حضرت معصومه(س) اسباب هدایت برای بسیاری از مردم هستند

حجت الاسلام«محمد تقی یارمحمدی» بر ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در جامعه تاکید کرد و گفت: حضرت معصومه(س) اسباب هدایت برای بسیاری از مردم هستند.

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به اینکه از میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) تا ولادت باسعادت هشتیمن اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است، گفت: امیدوارم این دهه فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه باشد.

 

حجت الاسلام محمد تقی یارمحمدی با اشاره به برخی از ویژگی های بارز حضرت معصومه (س) ادامه داد: آن حضرت از نسلی پاک و خانواده ای باشرافت هستند؛ پدر بزرگوار آن حضرت امام، برادر گرامی ایشان امام و برادر زاده شان هم امام بود.

 

وی با بیان اینکه در احادیث بسیاری به شفاعتگری ایشان اشاره شده است، ادامه داد: به نظر برخی متکلمین شفاعت آن روی سکه هدایت در این دنیاست؛ حضرت معصومه(س) اسباب هدایت برای بسیاری از مردم هستند.

 

به گفته حجت الاسلام یارمحمدی، حضرت معصومه(س) زیارت نامه مخصوصی دارند که به زبان یک "امام" صادر شده است که نشان از عظمت معنوی ایشان است .

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: در زیارت نامه شان امام رضا (ع می فرمایند: «فانّ لک عندالله شاناً من الشان» ای حضرت معصومه (س) شما در نزد خدا جایگاه والا و باعظمتی دارید؛ همچنین به فرموده امام رضا(ع) «هرکس حضرت فاطمه معصومه را در قم زیارت کند مثل این است که من را زیارت کرده است».

 

وی در ادامه به برنامه های مختلف به مناسبت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد مقرر شد تا در روز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در چند نقطه از شهر زنجان، شاخه گل هایی به دختران اهداء شود.

 

این مقام مسئول از ارسال پیامک های مناسبتی و برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت الکترونیکی و مجازی با عنوان ستاره های تابان خبر داد و گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا و عیادت از بیماران و سالمندان با رعایت پروتکل های بهداشتی و هماهنگی با دفتر نماینده ولی فقیه جهت دیدار به مناسبت آغاز دهه کرامت و برگزاری جلسه دوم شورای هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان از دیگر برنامه های این دهه است.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان تصریح کرد: تقدیر از نفرات برگزیده نخستین رویداد ملی فهما در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری دومین جلسه شورای هماهنگی کانونهای مساجداستان زنجان و اجرای اولین ویژه برنامه سه شنبه های تکریم در یکی از مساجد در دهه کرامت پیش بینی شده است.

کد خبر 942484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha