طرح دغدغه های نمایندگان استان کرمان در نشست مشترک شورای اداری و قضایی

مجمع نمایندگان استان در جلسه مشترک شورای اداری و قضایی استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد؛ شرکت کرده و ضمن بیان دغدغه ها؛ به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مجمع نمایندگان استان از ساعات نخست روز کاری پنجشنبه(۵ تیر) ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ با فرمانده سپاه ثارالله استان نیز دیدار و مسائلی مطرح کردند و سپس در جلسه مشترک شورای اداری و قضایی استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد؛ شرکت کرده و به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند که اهم آن در ادامه می آید.

 



رضاحسینی، نماینده مردم شهربابک در این نشست مشکلات استان کرمان از جمله فقر و بیکاری و.. را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه متولیان امر یا نمی خواهند یا نمی توانند کاری انجام بدهند؛ اظهار داشت: همواره اعلام می کنیم استان کرمان در زمینه های بسیاری رتبه اول را دارد اما بیکاری، فساد و فقر نیز زیاد است.

 


وی با این ادعا که می شود با برنامه ریزی و همراهی طی یک سال و نیم، بیکاری را به کلی برطرف کرد زیرا این همه معادن و سرمایه گذار داخلی و خارجی آماده کار است، افزود: اما زمینه مهیا نمی شود به دلیل اینکه سیاسی و جزیره ای نگاه شده و ثروت و قدرت برای افراد محدود و خاصی تعریف شده که باید این حصارها را بشکنیم.

 

 


نماینده مردم شهربابک هشدار داد: بیکاری و فقر در حال ضعیف کردن ایمان مردم است؛ مقامات اجرایی استان چنانچه نمی توانند کار کرده و سرمایه گذاری کنند؛ اجازه بدهند ما نمایندگان وارد صحنه شده و سرمایه گذار را وارد صحنه کنیم؛ زشت است برای هر مسئله ای مقام معظم رهبری وارد صحنه بشوند.

 

 

وی تصریح کرد: در هر مشکلی بسیج و مردم وارد صحنه می شود، پس دولت چه کاره است؟ باید مسئولان اجرائی تحت پیگرد قرار بگیرند زیرا بسیاری از مسئولان اجرایی و اداری در شهرستان ها کارآیی ندارند و ضعیف هستند.

 


نماینده شهربابک در مجلس با بیان اینکه اگر سرمایه گذاران را ساماندهی و هدایت نکنیم، به خارج از کشور و استان های دیگر می روند؛ تأکید کرد: باید امنیت سرمایه گذار تأمین شود و در دستگاه های اجرایی یک وی آی پی سرمایه گذاری راه بیندازیم و انتظار داریم با محوریت دستگاه قضائی و کمک دستگاه های امنیتی بر مشکلات فائق بیاییم.
 

 

 

عفت شریعنی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در این زمان در ایران انقلابی و ولایی که پشتوانه امنیت برای کشورهای مسلمان است، باید در مسیری که مقام معظم رهبری تبیین کرده اند، در سه قوه گام بردارند؛ برنامه ریزی های حجت الاسلام رییسی را باعث ایجاد امید تازه در مردم دانست.

 

 

 وی گفت: نمایندگان مصمم هستند با دستگاه قضائی همکاری کرده و با تشریک مساعی و یاری خداوند در تحقق نیازهای جامعه تأثیرگذاری خود را داشته باشیم و مجمع نمایندگان استان همدل و همسو مسائل را در سطح ملی و بین المللی دنبال کند.

 

 

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، نماینده شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس اظهار داشت: دستگاه قضائی به خوبی تلاش می کند و باید سعی کنیم حقوق مردم رعایت شود و در حیطه کار خود هر کاری از دستمان برای حل مشکلات دستگاه قضائی بربیاید، انجام می دهیم.

 

 


اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه نمره قبولی خوبی به قوه قضائیه و آقای رییسی می دهم زیرا مبارزه با فساد را از درون قوه آغاز کرده و این موضوع امید تازه ای در مردم ایجاد کرده است؛ سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده های مردم در دستگاه قضائی در دوره فعلی را مورد توجه قرار داد و با انتقاد از اینکه چرا در برخی موارد شاهد فساد قاضی هستیم؛ بر توجه بیشتر به معیشت، رفاه و آسایش قضات تأکید کرد و گفت: در 40 سال گذشته از جنوب استان کرمان در مدیریت کلان استان جایی وجود نداشته و درخواست داریم این نگاه شمال و جنوب برداشته شود.

 

 

شکراللهی، نماینده شهرستان های کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب در مجلس با اشاره به اینکه پنج شهرستان جنوبی 570 هزار نفر جمعیت و برخوردار از ظرفیت های کشاورزی و معادن و البته در مسیر ترانزیت است؛ گفت: اگر عزم ملی و استانی وجود داشته باشد، این همه معضلات را نخواهیم داشت و درخواست داریم مسئولان استان و مجمع نمایندگان توجه ویژه به جنوب استان داشته باشند.

 



 وفائی، معاون استاندار کرمان نیز در این جلسه اعلام کرد: متأسفانه تست کرونای استاندار مثبت شده و نتوانستند در این جلسه شرکت کنند.

کد خبر 942503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha