حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در روستای آبخورگ طبس/دل‌ها روانه حرم رضوی شد

کاروان زیر سایه خوردشید با حضور در روستای آبخورگ بخش دستگردان طبس دل‌های عاشقان اهل بیت به ویژه ارادتمندان امام رئوف را روانه حرم رضوی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کاروان زیرسایه خورشید عصر امروز (۶ تیر) با رنگ و بویی از عشق و ارادت به امام هشتم (ع) در بدو ورود به روستای آبخورگ بخش دستگردان طبس مورد استقبال گرم و پرشور دهیار و تعدادی از اهالی این روستا قرار گرفت.

 

عاشقان اهل بیت به ویژه ارادتمندان امام رئوف در این روستا با چشمانی بارانی دلهای خود را روانه حرم رضوی کردند و با حضور خدام امام رضا (ع) فضای روستا به عطر حرم رضوی معطر شد.

 

خدام حرم مطهر رضوی به همراه پرچم متبرک امام رضا (ع) پس از آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منزل شهید دوران هشت سال دفاع مقدس «عزیز الله حبیبی» حضور یافت و با خانواده این شهید والامقام در روستای آبخورگ طبس دیدار و گفت و گو کردند. اینجا هر کسی با خود این زمزمه را دارد که «جمعه‌ای دیگر از راه رسید و دل‌هایمان بی‌قرار ظهور است؛ یا امام رئوف، دل‌هایمان دخیل ضریح آسمان نگاهت. برای ظهور مولایمان دعا کن…».

 

شهید عزیزالله حبیبی  در هفتم اذرماه ۱۳۳۰ در روستای آبخورگ دستگردان طبس متولد شد و در دوران دفاع مقدس، داوطلبانه در جبهه غرب كشور حضور يافت و پس از سازماندهی در گردان طاهاي لشكر ۲۱ امام رضا (ع) همراه با ساير همرزمان خود به عنوان كمک تيربارچی در عمليات مسلم بن عقيل در ارتفاعات شهر مندلی عراق شركت كرد و در ۲ دی ماه ۱۳۶۱ حين حراست و دفاع از كشور اسلامی خود با فرود آمدن خمپاره ی دشمن در سنگرش، او به آرزوی ديرينه ی خود رسيد و شربت شهادت را نوشيد. این شهید سرفراز اسلام همواره در نامه های ارسالی خود، خانواده و ديگران را به پايبندی به اعتقادات، اطاعت از رهبری و پشتيبانی از روحانيت و لزوم دفاع از اسلام و كشور اسلامی توصیه و تأکید فراوان می کرد. از اين شهيد دو فرزند پسر به يادگار مانده است.

 

کاروان زیر سایه خورشید در ادامه در کارخانه روغن گیری کنجد و دانه های روغنی در شهرک صنعتی عشق آباد طبس حضور یافت و از کارآفرین این واحد تولیدی در سال مزین به شعار «جهش تولید» قدردانی و تجلیل کرد.

 

خادمان بارگاه رضوی که پرچم گنبد مطهر امام هشتم (ع) را حمل می‌کردند با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور در گلزار شهید گمنام شهر عشق آباد با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای این منطقه را گرامی داشتند.

 

اعضای این کاروان معنوی همچنین با جمعی از جهادگران عرصه سلامت و مبارزه با ویروس کرونا دیدار کردند و با اهدای بسته های نمک و نبات متبرک حرم رضوی (ع) از کادر درمانی و بهداشتی شهر عشق آباد طبس در ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به بیماران تجلیل کردند.

 

کاروان خادمان آستان مقدس رضوی در سیزدهمین سال حضور خود در استان خراسان جنوبی پیام‌آور عشق و محبت اهل بیت (ع) و ایجاد مهر و محبت در قلب‌های مومنان شدند. تبیین ابعاد شخصیت حضرت امام رضا (ع) از مهمترین اهداف سفر خدام حرم امام هشتم (ع) طی دهه کرامت به شهرهای کشور است.

کد خبر 942835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha